Dél-Korea egyik legnagyobb ICT szolgáltatója, a Lotte Data Communications (LDCC) a Las Vegas-i CES-en mutatta be a nagyközönség számára azt a platformot, ami, a cég leírása szerint egy valóságos Ready Player One világnak készül, vagyis tökéletesen integrálja az online és offline dimenziókat, szabad átjárást biztosítva a felhasználók számára a digitális és valódi terek között. Ezt a célt két módszerrel tervezik elérni: egyrészt a virtuális világuk az eddigieknél valósághűbb grafikával épült fel, másrészt az online vásárolt termékeket a valóságban is kézhez kaphatják a látogatók.
A háttér megformálásához az Unreal Engine 5-öt használták, aminek legújabb verziója már egészen fotorealisztikus minőségben tudja megjeleníteni a különböző környezeti elemeket, bár, ahogy az a bemutató videón is látszik, az emberek közeli megjelenése még nem annyira kifinomult, mint ahogy azt egy igazán immerzív élményt nyújtó platformtól várnánk. Az avatárok külalakja mindenesetre jóval kidolgozottabb, mint sok más metaverzum esetében. A minőségi grafikától eltekintve azonban van egy hiányossága a platformnak, mégpedig a szolgáltatások és az átjárhatóság szűkös kínálata.
A Lotte metaverzuma ugyanis elsősorban egyfajta képzeletbeli luxusvilágnak készült, ahol számos márka exkluzív termékeit lehet megvásárolni, saját villákat berendezni, idol koncerteken résztvenni és más szórakoztató tevékenységeket végezni, de a metaverzum eredeti definíciója szerint az igazi Metaverzumnak ennél több lehetőséget, a valódi világ teljes körű, még ha módosított változatát is kellene nyújtania.
Az LDCC szolgáltatásának egyik nem titkolt célja, hogy a márkák számára megjelenési és hirdetési platformot biztosítson, mivel a virtuális világban vonzó módon prezentált luxuscikkeket nagyobb valószínűséggel vásárolják majd meg a felhasználók, mintha egy kevésbé minőséginek tűnő környezetben találkoznának velük. A metaverzum további fejlesztések során nyeri majd el végső formáját és egy UGC (user generated content, a felhasználók által készített tartalommal megtöltött) alkalmazásnak szánják a fejlesztői, ahol a látogatók saját ízlésük szerint alakíthatják a környezetet és az ingatlanjaikkal akár kereskedhetnek is.
(Fotó: LDCC)