A vibrániumból készülő HyperloopTT 2028-ban indulhat, most épp sajnos nem Budapestre tervezik
2021 / 03 / 31 / Justin Viktor
A vibrániumból készülő HyperloopTT 2028-ban indulhat, most épp sajnos nem Budapestre tervezik
A HyperloopTT rendszerének ígérete szerint az utasok órák helyett percek alatt utazhatnak majd a nagyvárosok között és azokon belül. Ez nagyjából a repülőgépek sebességével bonyolított közlekedés.

Nagyra törő tervek

A HyperloopTT és a Dar Al-Handasah (dar) fenntarthatónak és reszponzívnak nevezett építészeti-, és mérnöki megoldásokkal készített, mindenre kiterjedő látványterveket hozott nyilvánosságra a kereskedelmi hyperloop rendszerükről. A terv utas- és kapszularendszerrel, fotovoltaikus napelem-integrációval, energiaellátási létesítményekkel, karbantartási, biztonsági és szolgáltatási szempontok figyelembe vételével számol. 

A HTT által közzétett videó működés közben mutatja meg a teljes rendszert, egy állomással, és olyan kapszulákkal, melyek három mérföldes pályán haladnak végig 1207 kilométer per órás sebességgel. A most bemutatott koncepció célja, hogy mindössze 35 perc alatt eljuttassa az utasokat Chicagóból Clevelandbe. Becslések szerint ez a rendszer akár 143 millió tonnával is csökkentheti a régió szén-dioxid-kibocsátását, vagyis jelentős tényező lehet a klímaváltozás okozta válság leküzdésében.

Tesztrendszer-tervek

A kereskedelmi rendszert először Abu Dhabiban építik meg prototípusként, amely Dubajhoz és Al Ainhoz kapcsolódhat. Ha az Abu Dhabiban végzett tesztek sikeresnek bizonyulnak, a cég tervei szerint 2023-ban megépítik az amerikai hyperloopot is, és 2028-ban beindulhat a szolgáltatás.

A HTT szerint a kapszulák összesen 164 ezer utast szállíthatnak majd naponta, és 40 másodpercenként indulhatnak a kijelölt csomópontok felé.

Az első összekötött reláció Ohio városa és az Illinois állambeli Chicago lehet, de vizsgálják Pittsburgh, Pennsylvania és New York City bevonásának lehetőségeit is. 

Vibránium - Pozsony - Budapest

A kapszulák és a csövek vibránumból készülnek, ami a cég szerint a „legbiztonságosabb anyag a Földön”, és a Marvel képregényekből készült Fekete Párduc és Amerikai Kapitány című filmekből ismerhetjük, mint a földön kívülről származó anyagot, melyet Wakandában bányásznak. Az utazókapszulákat kívülről duplán is beborító okosanyagot nyilván a minél nagyobb publicitás miatt nevezték el a Marvel filmek egzotikus fantáziaanyaga után (Amerika kapitány pajzsa is ebből készül), de

valójában egy érzékelőkkel felturbózott szénszálas kompozitanyagról van szó. A PR-hacknek tituált húzásért a cég annak bejelentésekor némi kritikát is kapott.

Az anyagot egyébként a szlovák C2i céggel együttműködve fejlesztették ki , amely gépjárművekhez és repülőgépekhez gyárt szénszálas anyagokat. A HTT 2016-ban még azt tervezte, hogy partnerségre lépve a szlovák kormánnyal, megvizsgálja a Hyperloop kiépítésének megvalósíthatóságát az ország fővárosa, Pozsony, valamint a közeli Bécs és Budapest városai között. Ebből a mai napig nem sok minden valósult meg.

Szép szavak, kevés gyakorlati lépés

„A hyperloopTT rendszere eleve fenntartható és nulla kibocsátással működik. Úttörőként kifejlesztettünk egy olyan technológiát, ami gyorsabb, biztonságosabb és sokkal tisztább, mint a meglévő szállítási módszerek. A hyperloopTT ráadásul kevesebb energiát fogyaszt mint az alternatívái, így világszerte sok régió számára intelligensebb gazdasági megoldás vagyunk. Ezzel a maga nemében első komplett kereskedelmi tervezettel már ma készen állunk az építkezésre” - mondta Andres de Leon, a hyperloopTT vezérigazgatója.

"A regionális összeköttetés nagy sebességű eszközeként funkcionálva a hyperloopTT állomások célja az utasforgalom mennyiségi növekedésének kezelése, és egy olyan rendkívül hatékony közlekedési rendszer létrehozása, mely segít a helyi, országos és kontinentális gazdaságok terjeszkedésében" -tette hozzá de Leon.

A járatok csöveit napelemek borítják majd, melyek aktívan alkalmazkodnak a változó nappali fényhez a megújuló energia megkötése, a fosszilis üzemanyaggal működő hálózatoktól való függetlenítés, és a tiszta energia hasznosításának érdekében.

A friss hírekhez némi szkepszissel mindenképpen érdemes hozzátenni, hogy a HTT még nem épített sem csőhálózatot sem Hyperloop pályát, szemben a Hyperloop One (Virgin hyperloop) vállalattal, mely már nagyszabású sikeres teszteket hajtott végre.

A hyperloopTT mindenesetre csatlakozott az ENSZ Globális Megállapodásához (UNGC) is, mely egy stratégiai alapelveket érintő kezdeményezés az olyan vállalatok számára, melyek elkötelezik magukat, hogy működésüket és stratégiáikat 10 általánosan elfogadott emberi jogi, munkaügyi, környezetvédelmi és korrupció-ellenességi alapelvhez igazítják. 

(Kép: HyperloopTT)

Ez is érdekelhet:

Új, szupergyors maglev vonat Kínából Kínai kutatók bemutattak egy új maglev vonat prototípust, amely 620 kilométer per óra sebességet képes elérni.

Két magyar város is bejutott tavaly az EU "100 intelligens város kihívás" nevű programjába Végre egy igazi okosváros program, ami az öreg kontinensen támogatja a jövő technológiájának bevezetését, ráadásul átfogóan, nyitottan, úgy, hogy bármelyik város csatlakozhat hozzá. Amelyik szeretne.

A jövő odaát van: akvapóniás légtisztító felhőkarcoló, óriás kertekkel Sencsenben A globális pandémia és a gazdaság lassulása ellenére, a világ nagyvárosaiban elképesztő építészeti tervekkel, lendületesen épülnek a jövő okosvárosai, hatalmas léptékekben, fejlett, környezet-, és emberkímélő, egészségbarát technológiával.


 


Igényes és férfias történeteket keresel? A Roadstert neked írjuk!
Olvass bele az egyik legszínvonalasabb hazai magazinba, szeretni fogod! A Roadster egy fantasztikus utazás az élet legjobb területein...
Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.