A vonatot a tesztpálya egy rövid szakaszán mutatták be, és a városok közötti gyors tranzitmegoldásnak szánják, mivel sebessége vetekszik egy sugárhajtású repülőgépével - számolt be róla a South China Morning Post. A vonat rendszerbe állítása még jelentős mennyiségű munkát kíván, de az új szupravezető technológiára támaszkodva gyorsabb, könnyebb és hatékonyabb maglev megoldás lehet mint az eddigiek.
A prototípust a délnyugati Jiaotong Egyetem tudósai készítették. A vonat körülbelül 620 km/h sebességet képes elérni és mire a vonat hat év múlva üzleti szempontból is értékelhető termékké válik, képes lesz elérni a 800 km/h sebességet is.
Bár a prototípus lenyűgözőnek tűnik, még nem kellett teljesítenie egyetlen valós körülmények között zajló tesztutat sem.
A hátralévő fejlesztési időt a szénszálakból készült vonat súlyának további csökkentésére fordítják, a cél egy olyan vonat kifejlesztése, amely könnyebb, mint társai, így az új vonalak, alagutak és hidak építésének költségei is csökkenhetnek.
A Jiaotong kutatói szerint miután elkészült, az új maglev vonat jelentős javulást jelent majd a hasonló Japánban és másutt Kínában futó járművekkel szemben. A ma alkalmazásban álló modelleknek fel kell gyorsulniuk, mielőtt lebeghetnének, az új prototípus azonban álló helyzetben is azonnal képes felemelkedni.
(Forrás: SouthChinaMorningPost Kép: Xinhua/Liu Kun)