Pekingben Lei Jun, a vállalat alapítója arról beszélt, hogy "a Porschéhoz és a Teslához hasonló álomautót" építenének - számolt be a Reuters. Az SU7, azaz Speed Ultra 7 nevét mintha egy korai videojátéktól vették volna kölcsön, de az a néhány szám, amit megosztottak róla, figyelemre méltó: 668, illetve 800 kilométeres hatótávval érkezik majd az autó; az utóbbi, összkerékhajtású változat az Ars Technica szerint kevesebb mint három másodperc alatt lesz százon. A saját tervezésű motor egy kilogrammra vetített teljesítménye pedig a hírek szerint jobb lesz, mint a Tesla Model S-é vagy a Porsche Taycané.
Külsőre az autó úgy is ismerősnek tűnik, hogy most láttuk először. Ez valószínűleg a jól felismerhető Porsche és McLaren jegyeknek köszönhető, bár akadt szakértő, aki a Rakétának nyilatkozva rámutatott: a hátsó lámpa mintha egy feje tetejére állított Kia Stinger izzósor lenne. Ugyanakkor a Xiaominál büszkén beszélnek arról, hogy a BMW iX és a Mercedes-Benz Vision EQXX tervezői mellett még a legendás-hírhedt Chris Bangle is segíti őket tanácsadóként.
Ami a szoftveres és a gyártási koncepciót illeti, inkább a Sony Vision-S-jére ismerhetünk rá. Egyrészt az SU7 esetében is kiemelték, hogy a gyártó szakértelmének, és meglévő digitális ökoszisztémájának köszönhetően nem fogunk unatkozni vagy tétlenkedni útközben, hiszen a szórakoztatáshoz és az autonóm vezetéshez is értenek. Másrészt a Sony sem egyedül vágott bele az autógyártásba: az időközben Afeela néven futó Vision-S-t a Hondával együtt fogják megvalósítani. A Xiaomi partnere a BAIC nevű, kínai állami tulajdonú cég lesz.
Az ambíciózus tervek tehát adottak, ahogyan a kihívások is: a Reuters emlékeztet rá, hogy Kínában árháború dúl a túlkínálattal küzdő autópiacon, ám az SU7 áráról még csak annyit mondtak, hogy "kissé magas" lesz; a meglévő EV-tulajdonosok a hideg téltől tartanak; valamint más technológiai óriások, a Huawei és a Baidu is hasonló terveket szőnek, miközben a BYD piaci részesedése már több mint harminc százalék az országban. Így bekerülni a világ öt legnagyobb autógyára, a Volkswagen csoport, a Toyota, a Stellantis, a Mercedes-Benz és a Ford közé nem lesz egyszerű, még tizenöt-húsz év alatt sem.
(Fotó: Xiaomi)