A TechCrunch híre szerint a háromezerötszáz lakosú Lockeford nem csak arról ismert, hogy az Amazon itt kezdi meg a drónprogramja éles tesztelését, itt nőtt fel ugyanis Weldon B. Cooke, a légiközlekedés huszadik század eleji úttörője. A település mai lakosai termékek ezrei közül választhatják ki, hogy mit szeretnének a cég drónjainak a segítségével megkapni - az eszközök nagyjából két és fél kilót bírnak el, és óránkénti ötven mérfölddel süvítenek majd a megrendelők felé.
Az Amazon kiemelte, hogy az útra és a leszállásra is kiemelten figyelnek. Útközben a mozgó és a mozdulatlan tárgyakat, például a repülőket és a kéményeket is felismerik a drónjaik, és automatikusan változatnak az útvonalukon, ha szükséges. Az Amazon nem az első a cég Amerikában, amely ilyen szolgáltatást kínál. A Google anyacégének, az Alphabetnek a Wing drónjai már több mint kétszázezer csomagot szállítottak házhoz, de a kínai JD hasonló kísérleteiről is sokszor lehetett hallani az elmúlt években.
Közben Lockefordtól hatszáz kilométerre délre, a Los Angeles mellett fekvő Santa Monicában a Motional kezdett együttműködésbe az ételeket kiszállító Uber Eats-szel - számol be a Forbes. A cég az amerikai gyökerekkel rendelkező, de Európába költözött, autonóm vezetési rendszereket fejlesztő Aptiv és a Hyundai közös vállalkozása. Új szolgáltatásukkal a megrendelőnek csak a ház elé kell kisétálnia, és már ki is veheti a Hyundai Ioniq 5s hátsó üléséről az ebédjét.
Az autókban egyelőre egy biztonsági sofőr is fog ülni, akinek remélhetőleg a legnehezebb feladata az lesz, hogy kibírja, hogy belekóstoljon a fogásokba. A cikk emlékeztet: az Aptiv elődjei már évekkel ezelőtt próbálkoztak robottaxi szolgáltatással, azonban a csomagszállításnak nagy előnyei vannak a személyszállítással szemben. Az étel nem akar feltétlenül a legrövidebb úton menni, beéri a legbiztonságosabb, vagyis az autonóm rendszerek számára legkönnyebben navigálható útvonallal. Csak ki ne hűljön.
(Fotó: Amazon, Motional)