Az Apple TV+ lesz az új HBO?

2020 / 01 / 03 / Pőcze Balázs
Az Apple TV+ lesz az új HBO?
Novemberben indult el az Apple streaming szolgáltatása, elsőre kevés és gyengécske tartalommal, de a filmplatformok közt dúló háborúban nem az fog nyerni, aki a legjobban kezd, hanem aki a legtovább kitart. Az Apple-nél százmilliárd dollár van a bankban - és mostantól Richard Plepler, 27 évnyi HBO-s tapasztalattal, a csapatban.
Ahogy a játékoknál, úgy a filmeknél is muszáj volt lépnie a cupertinói vállalatnak: jó tizenöt éve az iTunes store elindításával újragondolták, hogy hogyan vásárolunk zenét és filmeket, most viszont sokadikként lépnek be egy piacra, ahol már mindenkinek vannak elvárásai - a felhasználóknak, az alkotóknak és a befektetőknek is.
A Netflix, az Amazon Prime Video, az HBO Go és a Hulu is évek óta építik a nézői bázisukat, tavaly novemberben a Disney+ is elindult az Egyesült Államokban. Az Apple-t tehát nyomaszthatná a kihívás, de a világ egyik legnagyobb értékű vállalatát előbb izzasztja meg Kína és Amerika cicaharca, mint az, hogy Jennifer Aniston és Reese Witherspoon cicaharcát a Morning Show című sorozatukban szeretik-e a kritikusok vagy a nézők. Ahogy valószínűleg az is mindegy nekik, hogy a See című sorozatukat úgy a legjobb nézni, ahogy a szereplői élnek. Vakon.
Persze az Apple, hogy mindenki lássa, hogy komolyak a szándékai, megmutatta, hogy el tud költeni 15 millió dollárt epizódonként a Morning Show-ra, annyit, amennyit az HBO egy résznyi Game of Thrones-ra - igaz, odaát sárkányokat és grandiózus csatákat lehet látni, náluk meg csak három befordult hírolvasó agonizál és veszekszik ugyanannyiért. A New York Times-ban megjelent hír, miszerint leigazolták a közel harminc évnyi HBO-s tapasztalattal rendelkező Richard Pleplert, hogy öt évig csak nekik gyártson sorozatokat, flmeket és dokumentumfilmeket, jelzi: a streaming szolgáltatók közti háború felpörgött. Plepler alatt indult el az HBO-n a Game of Thrones, a True Blood, a Boardwalk Empire és a The Newsroom is, szóval
ha minden háborúnak vannak nyertesei, akkor ennek mi leszünk.
 Nehéz előre megmondani, hogy pár év múlva hány szolgáltatás közül választhatunk majd, amikor filmet néznénk. A Netflix jó pozícióból kezdi a versenyt, hiszen százötvenmillió előfizetője mellett vannak ismert és elismert sorozatai, de ilyenekben a Disney-nél sincs hiány, ráadásul a tévéfilmekben erős Hulu kétharmadrészt az utóbbi stúdió tulajdonában van. Az HBO mögé viszont beállt az AT&T nevű telekommunikációs vállalat (Plepler miattuk lépett le), az Amazon Prime Video és az Apple TV+ mögött pedig a világ legnagyobb cégei állnak. Nyerni pedig sokféleképpen lehet: hatalmas franchise-okkal (mint a Star Wars és a Marvel a Disney-nél), szőnyegbombázással, kevés, de magas minőségű tartalommal - és persze ajándék előfizetéssel telefonhoz, telefonszámlához, webshop rendeléshez.
Ami biztos, hogy a következő években mindenki költeni fog, miközben előfizetőkre vadászik, szóval kevés pénzért kapunk majd jó sok, szerencsésebb esetben sok jó tartalmat - a Netflix például az elmúlt évben tizenötmilliárd dollárt áldozott tartalomra, ami szinte pontosan megegyezik a teljes árbevételével. Az, hogy az Apple mennyit fog költeni, nem tudni. Az viszont, hogy Richard Pleplerrel az a sok pénz okosabban lesz elköltve, és jobb minőséget hoz majd nekünk, nézőknek, az valószínű.
(Fotó: Pixabay, Flickr/clivelee)

Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.