Két éve Matthew Panzarino számolt be részletesen a TechCrunchon arról, hogy miért döntött úgy az Apple, hogy korlátozza a leharcolt iPhone 6-osokat, 6S-eket és SE-ket: a megviselt lítium-ion akkumulátorok, hogy védjék magukat, hirtelen lekapcsolják a telefont, ha egy program nagyon igénybe veszi a processzort. A felhasználó nem ért semmit, ő csak elindított egy appot, az akksi még nem volt teljesen lemerülve, és mégis fekete a képernyő. Erre Cupertinóban az tűnt a jó megoldásnak, hogy visszaveszik a régebbi akksikkal bíró telefonok teljesítményét - ha nincs kiugró processzorigény, nincs hirtelen kikapcsoló iPhone. Elvileg mindenki boldog.
Csak erről nem szóltak senkinek.
Tim Cook gyorsan és határozottan reagált, miután sokan felháborodtak: bocsánatot kért, és elindított egy akksicsere programot, amelynek keretében egy évig az öregedő iPhone-ok a szokásos ár kevesebb mint feléért kaphattak új akkumulátort. Ennek később meg is lett az eredménye: 2018-ban tízszer annyian vettek új akksit a telefonjukba, mint általában. Ha abból indulunk ki, hogy ezeknek az embereknek akár csak a fele új készüléket vásárolt volna, ha nincs a program, akkor az többmilliárdos kiesés az Apple-nél. Emellett egy későbbi szoftverfrissítés lehetővé tette, hogy akit nem zavar a hirtelen halál, az kikapcsolhassa a processzor teljesítményének korlátozását.
Ez azonban nem volt elég,
amerikai fogyasztók egy csoportja így is perrel fenyegette az Apple-t. Pereskedni pedig drága mulatság, így végül úgy döntöttek, hogy lenyelik a keserű pirulát, és inkább fizetnek készülékenként 25 dollárt, anélkül, hogy elismernék vétkességüket. Hogy a mostani félmilliárd dollár sok vagy kevés, az nézőpont kérdése: a legutóbbi, már lezárt negyedévükben több mint 22 milliárd dollár profitot termeltek, szóval pénzügyi értelemben a koronavírus miatt csak március végére helyreálló gyártási kapacitásuk több fejtörést okoz Tim Cooknak, mint ez az összeg. Azt viszont remélhetőleg megtanulták az esetből, hogy a készülékeik alapvető képességeit, teljesítményét csak akkor szabad utólag, szoftveresen befolyásolni, ha legalább előre elmondják, hogy mit miért csinálnak.
(Fotó: Pixabay)
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR