A vásárlás pénzügyi részleteit nem hozták ugyan nyilvánosságra, de az ügylet összhangban van az US Army Corps of Engineers szélesebb stratégiájával, amely a technológiai innovációt hivatott erősíteni a nemzetbiztonság és a működési hatékonyság növelése érdekében – írja az Army Technology. A THeMIS UGV intelligens funkciókkal rendelkezik, és képes az autonóm navigációra. A járművet különféle tesztkörülmények között fogják kipróbálni, hogy megvizsgálják a hatékonyságát, valamint hozzájáruljanak a hideg időjárási viszonyokhoz alkalmazkodó autonóm rendszerek fejlesztéséhez.
Moduláris felépítésének köszönhetően a THeMIS UGV többféle feladatra is alkalmas, például logisztikai támogatásra, felderítésre vagy egyéb küldetések segítésére. Rakománykonfigurációjában alapvető felszereléseket és ellátmányt szállíthat a műveleti zónákba, ezáltal csökkentve a személyzet fizikai és mentális terhelését, valamint mérsékelve a további emberi erőforrás iránti igényt. Az említett rugalmasság révén a jármű így tehát könnyen testreszabható a különböző küldetésekhez, az információgyűjtéstől és harci támogatástól kezdve a logisztikai műveletekig, miközben minimalizálja a katonákra leselkedő veszélyt a kockázatokat jelentő környezetekben.
Patrick Shepherd, a Milrem Robotics értékesítési igazgatója kiemelte a platform megbízhatóságát, és hangsúlyozta:
„A THeMIS jelenleg a legérettebb UGV a piacon. Integrációja több nemzet harci alakulataiban csökkenti az ügyfelek számára az integrációs és beszerzési kockázatokat. A Milrem Robotics rendelkezik a szükséges tapasztalatokkal és a tanulságokkal, hogy biztosítsa a katonai erőkbe történő zökkenőmentes beillesztést.”
A THeMIS UGV jelenleg 19 országban van rendszerben, és a kategóriájában piacvezető megoldásnak számít. A CRREL, amely az US Army Engineer Research and Development Center (ERDC) részlege, elsősorban a szélsőséges éghajlati viszonyokhoz kapcsolódó mérnöki és tudományos kihívások megoldására szakosodott. Fő céljai közé tartozik az infrastruktúra fejlesztése, a mobilitás javítása és a hadműveleti hatékonyság növelése mind katonai, mind polgári alkalmazásokban.
A Milrem Robotics 2024 májusában tovább növelte gyártási kapacitását egy új üzem megnyitásával Tallinnban, Észtországban. Az új létesítmény, amely a cég központja közelében található, évi több mint 500 darabra növelte a THeMIS UGV gyártási volumenét.
(Kép: A THeMIS UGV különböző kísérleti és műveleti forgatókönyvekben kerül majd bevetésre, forrás: Milrem AS)
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR