Ive neve elsőre meglepőnek tűnhet, hiszen bár éveken keresztül dolgozott a világ legértékesebb cégénél vezető pozícióban, és az Apple vezető tervezőjeként az iPod, az iPhone és az iPad sikerében is elévülhetetlen érdemeket szerzett, az autógyártáshoz semmilyen szálon nem kötődik. Ez viszont nem is alapkövetelmény a Ferrarinál, a pénteken váratlanul lemondott Camilleri például a Philip Morris vezérigazgatójaként lett az autógyártó első embere Sergio Marchionne 2018-as halála után.
Ahogy az történni szokott, Camilleri távozása után elkezdtek röpködni a nevek, hogy ki lehet az új CEO, Ive mellett az Apple gazdasági igazgatójának, Luca Maestrinek és a Vodafone korábbi vezérigazgatójának, Vittorio Colaónak a neve is felmerült, bár utóbbi pletykát a Reuters szerint a Colaóhoz közel álló forrás "alaptalannak" nevezte.
Ami Ive-t illeti, az Apple fődizájnere tavaly hagyta ott a vállalatot, és LoveFrom néven saját céget alapított. A LoveFrom októberben jelentette be, hogy megállapodást kötöttek az Airbnb-vel, amelynek keretében Ive cége a szállásmegosztó szolgáltatás "termékeinek és szolgáltatásainak új generációjának kidolgozásában" fog segíteni.
Az biztos, hogy bárki is lesz a Ferrari új főnöke, nem könnyű örökséget vesz át, mert bár a közúti autóik eladásai Camilleri alatt emelkedtek, és a cég részvényárfolyama is jelentősen nőtt, a forma-1-es csapat idén az elmúlt évtizedek legnagyobb válságát élte át: a bajnokságban mindössze a hatodik helyen végeztek a konstruktőrök között, ennyire rossz eredményre pedig kereken negyven éve nem volt példa Maranellóban.
(MacRumors, Borítókép: Apple)