Az elképzelések szerint a nem is olyan távoli jövőben – 2023-ban egész pontosan – Szojuz űrrakétával két turistát is feljuttatnának az Űrállomásra. A turisták egyike még űrsétára is indulna. Ez utóbbi pedig olyasmi, ami eddig terv szinten sem került elő, hiszen egy űrsétához költséges és alapos kiképzésre is szükség van.
A Roszkoszmosz eddig már hét civil személyt juttatott fel az űrállomásra, ami szolgáltatásban az amerikai Space Adventures cég volt a társuk. A turisták feljuttatásában, valamint a szervezési munkálatokban ismételten ez a cég segítené az oroszokat.
A Space Adventures vezérigazgatója szerint a turisták űrsétája egy újabb hatalmas lépés lenne a magán űrutazás irányába. A cég örül annak is, hogy a Roszkoszmosszal való két évtizedes együttműködésük ennek az új élménynek a bevezetésével ünnepelhetik.
A SpaceX, amely első magánvállalatként a múlt hónap végén sikeresen szállított asztronautákat az ISS-re, szintén a Space Adventures vállalattal működik együtt, amit idén februárban jelentettek be. Az űrturizmus irányába ugyanis a Tesla is tapogatózik.
A mostani bejelentés tehát annyiban is érdekes, hogy nemrég kisebb verbális csörtére került sor Elon Musk és a Roszkoszmosz vezetője között. Dmitry Rogozin akkor lényegében úgy nyilatkozott, hogy ők olcsóbban tudnak embert feljuttatni az űrbe, mint akár a SpaceX, akár a NASA másik társult vállalata, a Boeing.
Úgy tűnik tehát, hogy a költségkülönbség, ha létezik, hamarosan a két cég jegyárán pontosan látható lesz mindenki számára. Nem csak az űrturizmus korszaka jött el tehát, de a verseny is a fizető vendégekért.
(Kép: Wikipedia)