Az osztrák CycloTech tizenöt éve fejleszti a CycloRotorra keresztelt, légi járművekhez készített technológiáját, ami a hagyományos eVTOL (elektromos, egy helyből történő fel-, és leszállásra alkalmas jármű) megoldásoktól eltérő meghajtási rendszerrel üzemel. A cég a hajókon alkalmazott Voith Schneider Propellereket, illetve az ehhez nagyon hasonló rendszert használja a járműben, amelyben a lapátok nem csak forognak, hanem állásszögük is változik, ennek köszönhetően a gép nagyobb stabilitással működik, jobban tudja korrigálni a mozgását és manőverezőképessége kiemelkedően jó lesz, legalábbis az elképzelések szerint. A CycloTech az első beltéri teszteket már 2021-ben megkezdte, egy hónapja pedig bemutatták az első kültéri próbák felvételeit is, amelynek során még pilóta nélkül, távoli irányítással emelkedett a magasba a jármű.
Az erre az alapra építő leendő eVTOL-t, a CruiseUp-ot személyes használatra alkalmas repülő autónak szánja a cég, amivel a jövőben mindenki a garázsa előtt parkolhat majd. A hat rotorral felszerelt jármű maximum 150 km/h-ás sebességgel tud majd haladni és egy feltöltéssel 100 kilométert tesz meg. A New Atlas beszámolója szerint a CycloTech az eVTOL megjelenésével kapcsolatban meglehetősen reális célkitűzéssel számolt és csak 2035 környékére tervezik a CruiseUp kereskedelmi megjelenését.
(Fotó: CycloTech)