Dr. Alex Miller, a hadsereg technológiai főtanácsadója az AUSA-n úgy fogalmazott:
„A festék még nedves lesz.”
A lánctalpas decemberre várható, 2026 végére pedig már egy teljes szakasznyi járművet szeretnének kipróbálni.
Az M1E3 a korábbinál könnyebb és takarékosabb lesz. Cél a kb. 54,4 tonnás össztömeg, szemben a jelenleg szolgáló M1A2 SEPv3 kb. 70,8 tonnájával. A harckocsi hibrid hajtást kap – vagyis belső égésű motor és elektromos rendszer dolgozik együtt –, mert a harctereket ritkán tarkítják töltőpontok. Miller szerint így is nagyjából 40%-kal csökkenhet a fogyasztás.
A korai példányoknál a Caterpillar adja az erőforrást, a váltót a SAPA szállítja. A védelem kulcsa az integrált aktív védelmi rendszer (hard-kill APS), amely kilövi a közeledő páncéltörő rakétákat és drónokat. A hadsereg automata töltőt és nyílt, moduláris architektúrát is tervez, hogy gyorsabban lehessen fejleszteni.
Az Abrams egyben új fejlesztési filozófiát is képvisel: nem évekig „nézik a problémát”, hanem gyorsan terepre gördítik a nehéz hadigépet, és a katonák visszajelzései alapján változtatnak.
„A cél, hogy gyorsabban tanuljunk” – mondta Miller.
(Kép: General Dynamics Land Systems)