Az Apptronik cég egy tavaly megkötött szerződés értelmében olyan humanoid robotot fejleszt a NASA számára, amely az űrbeli küldetések alatt végez majd különféle hasznos munkákat, de a gép prototípusa első körben nem a Földtől távol, hanem sokkal hétköznapibb helyszíneken segíti az embereket, mégpedig a raktárak mélyén.
Az Apptronik vezérigazgatója, Jeff Cardenas szerint az emberi külsővel felruházott robotok elsődleges funkciója, hogy utat nyissanak egy régi elképzelés megvalósítása felé - lehetővé tegyék az emberek számára a jóval kevesebb munkával járó életet azáltal, hogy átveszik a legunalmasabb, legkevesebb kreativitást igénylő feladatokat humán társaiktól, akiknek így jóval több ideje marad a magasabb szintű szellemi elfoglaltságokra. Az úgynevezett univerzális robotok számtalan ilyen repetitív feladatot oldhatnak meg az emberek helyett fáradság és fásultság nélkül, de a biztos és megfelelően gyors mozgás kivitelezése a két lábú humanoidok esetében nehezen legyőzhető akadályt jelent. Az Apptronik egyike azoknak a cégeknek, akik ennek ellenére az emberszerű formában látják a robotok jövőjét és a humanoidoknak az emberiség leendő segítőtársainak szerepét szánják.
A könnyebben elvégezhető tevékenységek között az egyik legnépszerűbb területet a humanoidokat gyártó cégek körében a rakodási munkák képviselik, amelyek kivitelezése a kevésbé finom mozdulatokra képes gépekkel is megoldható. Az Apptronik most bemutatott Apollo robotja is ennek megfelelően raktárakban kezdi karrierjét, ahol dobozok pakolása lesz a fő feladata. A nagyjából emberi paraméterekkel rendelkező, 172 centiméter magas és 72,5 kilogrammos gép maximális teherbírása 25 kilogramm, egy feltöltéssel 4 óra munkára képes egyhuzamban és a rakodás mellett gépek ellenőrzését és az árufeltöltést is rá lehet majd bízni. A gyártócég szerint a humanoid alkalmas lesz rá, hogy olyan munkaköröket töltsön be, amelyeknél a munkaerőhiány problémát jelent és olyan feladatokat végezzen, amiket az emberek nem szeretnek elvállalni, ezzel növelheti a dolgozói elégedettség szintjét.
A robotból egyelőre csak néhány példány készült el, amelyeket való életbeli körülmények között tesztelnek, később szélesítik a működési körüket és akár építési munkákra vagy idősek gondozására is alkalmazhatják őket. A gépek kereskedelmi forgalomban jövőre jelennek meg, az árukat pedig a cég viszonylag alacsonyan szeretné tartani: Cardenas szerint az 50 000 dollár (17,5 millió forint) alatti ár elérése a cél, de a humanoidok akár az autóknál is olcsóbbak lehetnek a jövőben.
(Fotó: Apptronik)
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR