Beperelték a Teslát a rendőrök, akiket elütött egy önvezető módban működő Model X

2021 / 09 / 30 / Pőcze Balázs
Beperelték a Teslát a rendőrök, akiket elütött egy önvezető módban működő Model X
Texasi rendőrök pert indítottak a Tesla ellen, miután ötüket elütötte egy Model X, amelyben aktív volt az Autopilot nevű vezetéstámogató rendszer.

Az eset, amelyről a The Verge számolt be egy Splendora nevű kisvárosban történt, idén februárban. Az egyenruhások közúti ellenőrzést tartottak egy autóúton, amikor egy Tesla Model X beléjük csapódott. Mindannyian komoly sérüléseket szenvedtek. Most kártérítést követelnek a cégtől, illetve attól az étteremtől, amely szerintük túl sok alkoholt szolgált fel az autó sofőrjének a baleset előtt. A periratban a vétkes sofőr nem szerepel az alperesek közt.

A rendőrök szerint a Tesla tud azokról a "tervezési és gyártási hibákról", amelyek a balesethez vezettek, ám "nem hajlandó azokat kijavítani". Szerintük a cégnek "vállalnia kell a felelősséget" ezért. Még Elon Musk felelőtlennek tartott Twitter-bejegyzéseit is idézik, például azt, amikor viccelődve reagált egy hírre, mely szerint egy pár szeretkezett az autóban, miközben az Autopilot vezetett; vagy azt, amelyben azt ígéri, hogy a "teljesen önvezetőnek" nevezett rendszerük már idén jobban fog vezetni egy átlagos sofőrnél.

Nem egyedi eset

Augusztusban a Rakétán is beszámoltunk arról, hogy az amerikai közúti közlekedésbiztonsági hatóság vizsgálatot indított, miután az elmúlt években többször az úton parkoló rendőrökbe, mentőkbe, tűzoltókba csapódtak Autopilotot használó Teslák. Összesen tizenkét ilyen esetről tud a hatóság, tizenhét sérülttel, és egy halálos áldozattal. A vizsgált baleseteknél működött a járművek vezetéstámogató rendszere, az autó mégis nekiment egy álló, de táblákkal jelölt, villogó, illetve bójákkal határolt hatósági járműnek, javarészt sötétben. Szakértők szerint az ilyen rendszerek muszáj, hogy kevesebb figyelmet szenteljenek az álló objektumoknak, hiszen legalább akkora veszélyt jelentene, ha egy téves ítélet miatt satufékeznének az autópályán, mint amikor nem fékeznek egy, az útjukba kerülő mozdulatlan jármű miatt.

Fontos kiemelni, hogy hiába nevezi "Autopilotnak" vagy "teljesen önvezetőnek" a rendszereit a Tesla, külön figyelmeztetik arra a sofőröket, hogy a balesetekben érintett adaptív tempomat "nem tud érzékelni minden tárgyat, és lehetséges, hogy nem lassít vagy fékez", ha álló járművekkel találkozik. A weboldalukon is hangsúlyozzák, hogy a rendszerek egy "teljesen figyelmes sofőrt feltételeznek, akinek a keze a kormányon van, és készen áll arra, hogy átvegye az irányítást".

Dolgoznak a megoldáson

A per híre előtt pont egy héttel írt róla az Electrek, hogy érkezik egy frissítés, amely orvosolni hivatott a texas-i balesetet okozó problémát. Mindeközben a Tesla épp nyitottabbá tette a "teljesen önvezető" rendszerének béta üzemmódját, igaz, ahogyan a Rakétán is megírtuk, a sofőröknek bizonyítaniuk kell, hogy jól vezetnek, mielőtt részt vehetnének a programban.

További cikkek a témában:

Miért csapódnak a Teslák parkoló tűzoltó- és rendőrautókba? Tizenegy baleset, tizenhét sérült és egy halott után vizsgálatot indított az amerikai közúti közlekedésbiztonsági hatóság.

150 km/h-val száguldott az önvezető Tesla, miközben a sofőrje békésen aludt Csak a rendőrautó szirénájára ébredt fel.

Négy órán át oltották a Teslát, aminek a hátsó ülésén két ember lelte halálát. Musk szerint nem az Autopilot a felelős A hatóságok viszont "szinte száz százalékig" biztosak abban, hogy nem volt ember a kormány mögött.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Felével növeli meg a tolóerőt ez a régi-új technológia.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.