Franciaországban megnyílt az első bolt, ahol csak elveszed az árut, aztán kisétálsz
2020 / 09 / 03 / Bobák Áron
Franciaországban megnyílt az első bolt, ahol csak elveszed az árut, aztán kisétálsz
A konténerekből kialakított "Boxy" boltok a mesterséges intelligenciának köszönhetően pontosan tudják, hogy ki mit vásárolt, így nincs szükség kasszára.

A Storelift nevű startup által kitalált rendszer a Venturebeat beszámolója szerint meglehetősen hasonlít arra, amivel a tengerentúlon az Amazon kísérletezik: a boltba való belépéskor a telefonunkkal le kell olvasnunk egy QR-kódot, majd miután végeztünk, kifelé menet szintén ugyanezt kell tennünk, ezzel pedig automatikusan fizetünk is az áruért. A bolt a gépi látás útján és a polcokban elhelyezett mérlegek segítségével érzékeli, hogy milyen árut vettünk magunkhoz, így bármilyen további teendő nélkül ki tudja számolni a végösszeget, amit egyszerűen levon a kártyánkról.

Az Amazon Góhoz képest nagy különbség ugyanakkor, hogy a Boxyt egy konténerből alakították ki, vagyis teljesen szabadon költöztethető bárhova, innen pedig már csak egy nagyobb lépés, hogy önvezető boltok járják a városok utcáit. Tom Hayat, a vállalat alapítója elmondta, hogy a cég statisztikái szerint az átlagos vásárlás értéke a vegyesboltokban nem haladja meg a 12 dollárt (ez nagyjából 3500 forint), ami miatt a manapság egyre inkább terjedő házhozszállítás az ilyen vásárlások esetében nem gazdaságos, számos olyan környék van viszont, ahol egyszerűen nem éri meg boltot nyitni. Franciaországban például több olyan városrész is van, ahol tízezer emberre egy vegyesbolt sem jut, így elsősorban ezeken a területeken akarnak terjeszkedni. Az első két boltot ennek megfelelően Párizs külvárosi részein, a gennevilliersi kikötőben valamint az Icade Rungis ipari parkban nyitották meg.

Hayet azt is elmondta, hogy az új technológia egészen új lehetőségeket is ad a bolt üzemeltetőinek kezébe, hiszen a kamerákkal és szenzorokkal nem csak azt tudják nyomon követni, hogy ki mit vásárol, de még azt is, hogy a vásárlók milyen termékeket nézegetnek. Ez alapján pontosan tudják optimalizálni a készletet, a termékek elhelyezését és árát is, de akár arra is van lehetőségük, hogy vásárlás közben személyre szabott akciókat kínáljanak a vásárlóknak. A cég vezetője mindenkit megnyugtatott, hogy arcazonosítást viszont nem végeznek, és mivel Európáról van szó, a GDPR irányelveinek is meg kell felelniük, így az adatokat szigorúan helyben elemzik, anonim módon.

(Fotó: Boxy)

Ha tetszett ez a cikk, kövess minket a Facebookon is!


Rakéta az Instagramon is!
Kövesd be, később jól jársz majd!
Először vagy itt? Ez itt a Rakéta!
Olvasd el főszerkesztőnk beköszönőjét, mire számíthatsz tőlünk!
Ezek is érdekelhetnek

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.