Gatyába rázza magát a Coca-Cola, és nagyot fordít az üdítőitalok csomagolásán

2020 / 02 / 20 / Perei Dóra
Gatyába rázza magát a Coca-Cola, és nagyot fordít az üdítőitalok csomagolásán
Tizenhárom százalékkal csökkent a Magyarországon kapható alumínium kólás italdobozok súlya, hamarosan pedig jön a kartonpapír-csomagolás. A vállalat ugyanakkor nem véletlenül lett a környezetvédelem elkötelezett harcosa.

Úgy tűnik a Coca-Cola nagyon is tisztában van bolygónkra nehezedő hatalmas nyomással, az itthon gyártott (és tizenkilenc országban forgalmazott) dobozos hűsítők csomagolásához használt alumíniumot ugyanis mintegy százhetven tonnával csökkentik 2020-tól. Az akcióterv célja a gyártás és szállítás során keletkező környezeti terhelés, egyúttal a cég ökológiai lábnyomának csökkentése. Nemcsak a dobozok súlya lett kisebb, merthogy tavaly már megkezdték a kiszállításnál felhasznált raklapfólia kiváltását is, így idén már negyvenhárom tonnával kevesebbet használnak.

Hogyan segíti mindez a környezetet?

Az alumínium dobozok súlycsökkentésére és a raklapfólia felhasználásának visszafogására tett erőfeszítések összesen kétszáztíz tonnával csökkentik a kiszállított mennyiség éves súlyát, emiatt pedig a szállítás sem emészt fel a korábbiak hasonló nagy mennyiségű energiát. Ami pedig a csomagolást illeti, már évek zajlanak apró változtatások az egyre környezetkímélőbb megoldások reményében,

2021-re pedig várhatóan a négy és hat dobozos kiszerelések műanyag csomagolásai helyett innovatív kartonpapír-alapúval találkozhatunk a boltokban.

2030-ra minden megváltozik

Visszakanyarodva a felelősséghez, a Coca-Cola 2018-van ígéretet tett, miszerint

2030-ra minden palack és alumíniumdoboz fele újrahasznosított anyagból készül.

Magyarán évről évre pontosan annyi műanyagpalackot és alumíniumdobozt begyűjtenek, majd újrahasznosítanak, mint amennyit eladnak. Mindemellett megfogadták, hogy 2030-ig minden palack és alumíniumdoboz ötven százalékban újrahasznosított anyagból készül majd. Közleményük szerint

jelenleg csomagolóanyagaik nyolcvanöt százaléka újrahasznosítható, terveik szerint 2025-re ez az arány száz százalékra kúszik.

Ehhez persze több tényezőnek teljesülnie kell, például még több újrahasznosított anyagot kellene felhasználni, a hulladékgyűjtést pedig hatékonyabbá tenni.

Alighanem a Greenpeace indította el a változást

Szintén 2018-ban a Greenpeace Break Free From Plastic mozgalom nemzetközi felmérésének keretében nyilvánosságra hozta, mely globális nagyvállalatok termékeihez kötődik a legnagyobb műanyagszennyezés. A vizsgálat során hat kontinens negyvenkét országában szerveztek szemétgyűjtő akciókat: előbb 187 851 darab műanyag hulladékot szortíroztak, majd egyesével meghatározták, melyik csomagolás mely vállalatok termékéhez köthető. Íme az eredmény:

  1. Coca-Cola
  2. PepsiCo
  3. Nestlé
  4. Danone
  5. Mondelez
  6. Procter&Gamble
  7. Unilever
  8. Perfetti van Melle
  9. Mars
  10. Colgate-Palmolive

Ezek után talán nem szorul komolyabb magyarázatra, miért is kellett sürgősen összekapnia magát a Coca-Cola-nak.

(Fotó: Getty Images Hungary, Pinterest)


Az Alpokban kirándult, 280 millió éves elveszett világot fedezett fel
Az Alpokban kirándult, 280 millió éves elveszett világot fedezett fel
Olyan ősi ez az ökoszisztéma, hogy még a dinoszauruszok előtti időből származik.
Ekkor és így halnak ki az emlősök – Köztük mi is
Ekkor és így halnak ki az emlősök – Köztük mi is
Egész váratlan dolog nyír majd ki minket (ha addig minden mást megúszunk): egy új szuperkontinens, a Pangea Ultima. Időpontra is van ötlet.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.