Gatyába rázza magát a Coca-Cola, és nagyot fordít az üdítőitalok csomagolásán

2020 / 02 / 20 / Perei Dóra
Gatyába rázza magát a Coca-Cola, és nagyot fordít az üdítőitalok csomagolásán
Tizenhárom százalékkal csökkent a Magyarországon kapható alumínium kólás italdobozok súlya, hamarosan pedig jön a kartonpapír-csomagolás. A vállalat ugyanakkor nem véletlenül lett a környezetvédelem elkötelezett harcosa.

Úgy tűnik a Coca-Cola nagyon is tisztában van bolygónkra nehezedő hatalmas nyomással, az itthon gyártott (és tizenkilenc országban forgalmazott) dobozos hűsítők csomagolásához használt alumíniumot ugyanis mintegy százhetven tonnával csökkentik 2020-tól. Az akcióterv célja a gyártás és szállítás során keletkező környezeti terhelés, egyúttal a cég ökológiai lábnyomának csökkentése. Nemcsak a dobozok súlya lett kisebb, merthogy tavaly már megkezdték a kiszállításnál felhasznált raklapfólia kiváltását is, így idén már negyvenhárom tonnával kevesebbet használnak.

Hogyan segíti mindez a környezetet?

Az alumínium dobozok súlycsökkentésére és a raklapfólia felhasználásának visszafogására tett erőfeszítések összesen kétszáztíz tonnával csökkentik a kiszállított mennyiség éves súlyát, emiatt pedig a szállítás sem emészt fel a korábbiak hasonló nagy mennyiségű energiát. Ami pedig a csomagolást illeti, már évek zajlanak apró változtatások az egyre környezetkímélőbb megoldások reményében,

2021-re pedig várhatóan a négy és hat dobozos kiszerelések műanyag csomagolásai helyett innovatív kartonpapír-alapúval találkozhatunk a boltokban.

2030-ra minden megváltozik

Visszakanyarodva a felelősséghez, a Coca-Cola 2018-van ígéretet tett, miszerint

2030-ra minden palack és alumíniumdoboz fele újrahasznosított anyagból készül.

Magyarán évről évre pontosan annyi műanyagpalackot és alumíniumdobozt begyűjtenek, majd újrahasznosítanak, mint amennyit eladnak. Mindemellett megfogadták, hogy 2030-ig minden palack és alumíniumdoboz ötven százalékban újrahasznosított anyagból készül majd. Közleményük szerint

jelenleg csomagolóanyagaik nyolcvanöt százaléka újrahasznosítható, terveik szerint 2025-re ez az arány száz százalékra kúszik.

Ehhez persze több tényezőnek teljesülnie kell, például még több újrahasznosított anyagot kellene felhasználni, a hulladékgyűjtést pedig hatékonyabbá tenni.

Alighanem a Greenpeace indította el a változást

Szintén 2018-ban a Greenpeace Break Free From Plastic mozgalom nemzetközi felmérésének keretében nyilvánosságra hozta, mely globális nagyvállalatok termékeihez kötődik a legnagyobb műanyagszennyezés. A vizsgálat során hat kontinens negyvenkét országában szerveztek szemétgyűjtő akciókat: előbb 187 851 darab műanyag hulladékot szortíroztak, majd egyesével meghatározták, melyik csomagolás mely vállalatok termékéhez köthető. Íme az eredmény:

  1. Coca-Cola
  2. PepsiCo
  3. Nestlé
  4. Danone
  5. Mondelez
  6. Procter&Gamble
  7. Unilever
  8. Perfetti van Melle
  9. Mars
  10. Colgate-Palmolive

Ezek után talán nem szorul komolyabb magyarázatra, miért is kellett sürgősen összekapnia magát a Coca-Cola-nak.

(Fotó: Getty Images Hungary, Pinterest)


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.