Csaknem 20%-kal nőhet a Teslák hatótávja egy küszöbön álló, új fejlesztésnek köszönhetően
2021 / 11 / 09 / Bobák Áron
Csaknem 20%-kal nőhet a Teslák hatótávja egy küszöbön álló, új fejlesztésnek köszönhetően
A Panasonic akkumulátorgyártó részlegének vezetője szerint elkészültek a nagyobb kapacitású, 4680-as akkumulátorcella kifejlesztésével, és jelenleg már a gyártósor prototípusát építik Japánban.

Elon Musk a tavaly szeptemberben megrendezett Battery Dayen jelentette be, hogy cége egy olyan új, nagyobb térfogatú akkumulátorcellán dolgozik, amely jelentős előrelépést hozhat abban, hogy mekkora távolságot tudnak megtenni a villanyautóik egy feltöltéssel. A Tesla ugyanakkor nem csak házon belül fejleszti az új technológiát, de más gyártókkal is együttműködik - többek között a Panasonic-kal, amelynek az akkumulátorok gyártásáért felelős vezetője nemrég a Nikkei Asianak nyilatkozva árult el részleteket arról, hogyan haladnak a fejlesztésekkel.

"A termékfejlesztés tekintetében a technológiai célok nagyrészt megvalósultak" - mondta Kazuo Tadanobu, hozzátéve, hogy az új technológia új gyártási megoldásokat is követel, így jelenleg éppen egy gyártósor prototípusának a felépítésén dolgoznak. Tadanobu szerint az új akkumulátorcella nagyjából ötször akkora kapacitással rendelkezik, mint a ma elterjedt, 2170-es akkumulátorok, igaz, ez önmagában nem sokat jelent, hiszen a 4680-as akkumulátorcellának (amelynek neve arra utal, hogy az akkumulátor 46x80 mm-es méretekkel rendelkezik) a térfogata is jóval nagyobb. Musk a Battery Dayen azt állította, hogy a 4680-as akkumulátorcelláknak köszönhetően az autóik hatótávolsága nagyjából 16%-kal fog növekedni, ami a Tesla jelenlegi kínálatából kiindulva, modelltől függően nagyjából 30-60 kilométeres extra hatótávolságot jelenthetne.

Az üzleti lapnak nyilatkozva Tadanobu azt is elmondta, hogy bár a jelenlegi akkumulátorcellát kifejezetten a Tesla megbízásából fejlesztik, nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy a jövőben más autógyártókkal is együttműködjenek, amennyiben lesz rá elegendő kapacitásuk. Az Automotive News cikke szerint az akkumulátorcella nem csak a villanyautók hatótávolságában hozhat jelentős előrelépést, ugyanis a Tesla szerint az új technológia megfelezi az akkumulátorok gyártási költségeit, aminek következtében a 2030-as évekre a mai gyártókapacitás a százszorosára is emelkedhet.

Ahogy korábban beszámoltunk róla, a Bloomberg NEF piacelemzői szerint a villanyautók négy-öt év múlva már semmivel sem fognak többe kerülni, mint a hasonló felszereltségű, belső égésű motoros autók, az árcsökkenés fő mozgatórugója az elemzők szerint pedig a komponensek - elsősorban az akkumulátorok - árának jelentős csökkenése lehet.

(Fotó: Thomas Niedermueller/Getty Images, Panasonic)

További cikkek a témában:

Évente 1800 kilométert is meg tud tenni hálózati töltés nélkül a Toyota új elektromos autója A világ legnagyobb autógyártója pénteken mutatta be a bZ4X SUV-ot, ami a Toyota első olyan modellje, ami kifejezetten elektromos autónak készült.

A Tesla bemutatta az eddigi leggyorsabb autóját A Tesla Model S Plaid két másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órás sebességre, a végsebessége pedig olyan magas, hogy ha a Tesla nem erősíti meg a motort, egyszerűen szétesne a percenként több mint húszezres fordulatszámtól.

25 ezer dolláros Teslát ígért be Elon Musk A "Battery Day", vagyis az Akkumulátor Napja nevű rendezvényen Elon Musk felvázolta a Tesla középtávú terveit.


Jól aludni – a legtermészetesebb dolog a világon vagy kifinomult művészet?
Az alvásterapeuta tippjei az alvás higiéniájáról. A fák közötti és a madárházban való alvásról – a legeredetibb alvóhelyekről. És mit csinál valójában egy alvásszakértő sommelier?
Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.