Elon Musk a tavaly szeptemberben megrendezett Battery Dayen jelentette be, hogy cége egy olyan új, nagyobb térfogatú akkumulátorcellán dolgozik, amely jelentős előrelépést hozhat abban, hogy mekkora távolságot tudnak megtenni a villanyautóik egy feltöltéssel. A Tesla ugyanakkor nem csak házon belül fejleszti az új technológiát, de más gyártókkal is együttműködik - többek között a Panasonic-kal, amelynek az akkumulátorok gyártásáért felelős vezetője nemrég a Nikkei Asianak nyilatkozva árult el részleteket arról, hogyan haladnak a fejlesztésekkel.
"A termékfejlesztés tekintetében a technológiai célok nagyrészt megvalósultak" - mondta Kazuo Tadanobu, hozzátéve, hogy az új technológia új gyártási megoldásokat is követel, így jelenleg éppen egy gyártósor prototípusának a felépítésén dolgoznak. Tadanobu szerint az új akkumulátorcella nagyjából ötször akkora kapacitással rendelkezik, mint a ma elterjedt, 2170-es akkumulátorok, igaz, ez önmagában nem sokat jelent, hiszen a 4680-as akkumulátorcellának (amelynek neve arra utal, hogy az akkumulátor 46x80 mm-es méretekkel rendelkezik) a térfogata is jóval nagyobb. Musk a Battery Dayen azt állította, hogy a 4680-as akkumulátorcelláknak köszönhetően az autóik hatótávolsága nagyjából 16%-kal fog növekedni, ami a Tesla jelenlegi kínálatából kiindulva, modelltől függően nagyjából 30-60 kilométeres extra hatótávolságot jelenthetne.
Az üzleti lapnak nyilatkozva Tadanobu azt is elmondta, hogy bár a jelenlegi akkumulátorcellát kifejezetten a Tesla megbízásából fejlesztik, nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy a jövőben más autógyártókkal is együttműködjenek, amennyiben lesz rá elegendő kapacitásuk. Az Automotive News cikke szerint az akkumulátorcella nem csak a villanyautók hatótávolságában hozhat jelentős előrelépést, ugyanis a Tesla szerint az új technológia megfelezi az akkumulátorok gyártási költségeit, aminek következtében a 2030-as évekre a mai gyártókapacitás a százszorosára is emelkedhet.
Ahogy korábban beszámoltunk róla, a Bloomberg NEF piacelemzői szerint a villanyautók négy-öt év múlva már semmivel sem fognak többe kerülni, mint a hasonló felszereltségű, belső égésű motoros autók, az árcsökkenés fő mozgatórugója az elemzők szerint pedig a komponensek - elsősorban az akkumulátorok - árának jelentős csökkenése lehet.
(Fotó: Thomas Niedermueller/Getty Images, Panasonic)
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR