Évente 1800 kilométert is meg tud tenni hálózati töltés nélkül a Toyota új elektromos autója

2021 / 11 / 01 / Bobák Áron
Évente 1800 kilométert is meg tud tenni hálózati töltés nélkül a Toyota új elektromos autója
A világ legnagyobb autógyártója pénteken mutatta be a bZ4X SUV-ot, ami a Toyota első olyan modellje, ami kifejezetten elektromos autónak készült.

Úgy tűnik, az utóbbi időben a villanyautógyártók is egyre inkább kezdik maguknak felfedezni a napelemekben rejlő lehetőségeket, amivel nem csak az autóik - a benzines modellekétől még mindig jelentősen elmaradó - hatótávja toldható meg némileg, de ritkább használat esetén a töltés fáradalmait is leveheti a tulajdonosok válláról. Az utóbbi időben a Lightyear és az Aptera is bejelentett olyan modellt, ami már teljes egészében napelemek segítségével üzemel, de a technológiára a nagy autógyártók is egyre jobban ráharapnak. A Hyundai után most a Toyota mutatott be egy olyan modellt, amit nem csak hálózatról, de a tetején elhelyezett napelemek segítségével is lehet tölteni.

A Toyota és a Subaru által közösen tervezett e-TNGA platformra épülő szabadidőautó Japánban egy 71,4 kW-os akkumulátorcsomaggal lesz kapható, ami a Toyota szerint a WLTP-szabvány szerint az elsőkerekes modellnek 500, míg az összkerékhajtású modellnek 460 kilométeres hatótávot biztosít. Az autó maximális töltési kapacitása 150 kW, így az akkumulátort fél óra alatt 80%-ig lehet feltölteni, de akik ritkábban autóznak, azoknak erre sem feltétlenül lesz szükségük, ugyanis a bZ4X napelemes tetővel is rendelhető lesz, ami a Toyota szerint évente mintegy 1800 kilométer megtételéhez elegendő áramot tud termelni. Az autót emellett kétirányú töltéssel is ellátták, így az akkumulátorai arra is használhatók, hogy más eszközöket üzemeltessünk a segítségével, például áramszünet esetén.

A bZ4X másik érdekes extrája a négyszögletes kormány, ami a Tesla Model S Plaidhez hasonló kialakítást követ. Bár a Teslánál ezt a megoldást többen is kritizálták, a Toyota szerint a bZ4X-nél nem kell negatívumoktól tartani, többek között azt is megoldották, hogy élesebb kanyar vagy parkolás esetén se kelljen fogást váltani a kormányon. Ezt a gyártó által első ízben alkalmazott steer-by-wire rendszer teszi lehetővé, ami azt jelenti, hogy a kormány és az első futómű nem kapcsolódik mechanikusan, az autó vezérlése teljesen elektronikusan történik.

A jövőre piacra kerülő autó elsőkerék-hajtású változata egy 150 kW-os villanymotort kapott, míg az összkerekes változatot elöl és hátul is egy 80 kW-os motor hajtja, így a gyári adatok szerint előbbi 8,4, míg utóbbi 7,7 másodperc alatt gyorsul százra. Az áráról egyelőre nem árultak el semmit, de a Car and Driver szerint az alapváltozat ára 37 ezer dollár körül lehet, ami 11,5 millió forintnak felel meg.

(Electrek, IE, Fotó: Toyota)

További cikkek a témában:

Soha többé nem kell üzemanyagra költeni, jön a napelemekkel felszerelt városi kisautó A Squad mindössze kétmillió forintba kerül, és a tetején elhelyezett napelemeknek köszönhetően napi húsz kilométert is meg tud tenni anélkül, hogy valaha tölteni kéne.

Napelemes tetőt kapott a Hyundai új elektromos autója A Hyundai kedden mutatta be az új elektromos crossoverét, az Ioniq 5-öt, ami nemcsak szupergyorsan tölthető, de akár más elektromos autókat is feltölthetünk vele.

Újabb elektromos luxusautót mutatott be a Mercedes, itt az EQE Az elektromos E-osztályos Merci kívül-belül megszólalásig hasonlít az EQS-re, viszont jelentősen megfizethetőbb ára miatt sokkal több ember számára lesz elérhető.


Ilyen lesz a Kia új elektromos járműve
Ilyen lesz a Kia új elektromos járműve
A PV5 első verzióját már tesztelik, várhatóan 2025-ben jelenik meg.
Az elektromos autók nem csak elvesznek, hanem adnak is energiát, ha kell
Az elektromos autók nem csak elvesznek, hanem adnak is energiát, ha kell
Elektromos autók táplálták energiával az ausztrál villamosenergia-hálózatot egy áramszünet alatt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.