Évente 1800 kilométert is meg tud tenni hálózati töltés nélkül a Toyota új elektromos autója

2021 / 11 / 01 / Bobák Áron
Évente 1800 kilométert is meg tud tenni hálózati töltés nélkül a Toyota új elektromos autója
A világ legnagyobb autógyártója pénteken mutatta be a bZ4X SUV-ot, ami a Toyota első olyan modellje, ami kifejezetten elektromos autónak készült.

Úgy tűnik, az utóbbi időben a villanyautógyártók is egyre inkább kezdik maguknak felfedezni a napelemekben rejlő lehetőségeket, amivel nem csak az autóik - a benzines modellekétől még mindig jelentősen elmaradó - hatótávja toldható meg némileg, de ritkább használat esetén a töltés fáradalmait is leveheti a tulajdonosok válláról. Az utóbbi időben a Lightyear és az Aptera is bejelentett olyan modellt, ami már teljes egészében napelemek segítségével üzemel, de a technológiára a nagy autógyártók is egyre jobban ráharapnak. A Hyundai után most a Toyota mutatott be egy olyan modellt, amit nem csak hálózatról, de a tetején elhelyezett napelemek segítségével is lehet tölteni.

A Toyota és a Subaru által közösen tervezett e-TNGA platformra épülő szabadidőautó Japánban egy 71,4 kW-os akkumulátorcsomaggal lesz kapható, ami a Toyota szerint a WLTP-szabvány szerint az elsőkerekes modellnek 500, míg az összkerékhajtású modellnek 460 kilométeres hatótávot biztosít. Az autó maximális töltési kapacitása 150 kW, így az akkumulátort fél óra alatt 80%-ig lehet feltölteni, de akik ritkábban autóznak, azoknak erre sem feltétlenül lesz szükségük, ugyanis a bZ4X napelemes tetővel is rendelhető lesz, ami a Toyota szerint évente mintegy 1800 kilométer megtételéhez elegendő áramot tud termelni. Az autót emellett kétirányú töltéssel is ellátták, így az akkumulátorai arra is használhatók, hogy más eszközöket üzemeltessünk a segítségével, például áramszünet esetén.

A bZ4X másik érdekes extrája a négyszögletes kormány, ami a Tesla Model S Plaidhez hasonló kialakítást követ. Bár a Teslánál ezt a megoldást többen is kritizálták, a Toyota szerint a bZ4X-nél nem kell negatívumoktól tartani, többek között azt is megoldották, hogy élesebb kanyar vagy parkolás esetén se kelljen fogást váltani a kormányon. Ezt a gyártó által első ízben alkalmazott steer-by-wire rendszer teszi lehetővé, ami azt jelenti, hogy a kormány és az első futómű nem kapcsolódik mechanikusan, az autó vezérlése teljesen elektronikusan történik.

A jövőre piacra kerülő autó elsőkerék-hajtású változata egy 150 kW-os villanymotort kapott, míg az összkerekes változatot elöl és hátul is egy 80 kW-os motor hajtja, így a gyári adatok szerint előbbi 8,4, míg utóbbi 7,7 másodperc alatt gyorsul százra. Az áráról egyelőre nem árultak el semmit, de a Car and Driver szerint az alapváltozat ára 37 ezer dollár körül lehet, ami 11,5 millió forintnak felel meg.

(Electrek, IE, Fotó: Toyota)

További cikkek a témában:

Soha többé nem kell üzemanyagra költeni, jön a napelemekkel felszerelt városi kisautó A Squad mindössze kétmillió forintba kerül, és a tetején elhelyezett napelemeknek köszönhetően napi húsz kilométert is meg tud tenni anélkül, hogy valaha tölteni kéne.

Napelemes tetőt kapott a Hyundai új elektromos autója A Hyundai kedden mutatta be az új elektromos crossoverét, az Ioniq 5-öt, ami nemcsak szupergyorsan tölthető, de akár más elektromos autókat is feltölthetünk vele.

Újabb elektromos luxusautót mutatott be a Mercedes, itt az EQE Az elektromos E-osztályos Merci kívül-belül megszólalásig hasonlít az EQS-re, viszont jelentősen megfizethetőbb ára miatt sokkal több ember számára lesz elérhető.


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.