Úgy tűnik, az utóbbi időben a villanyautógyártók is egyre inkább kezdik maguknak felfedezni a napelemekben rejlő lehetőségeket, amivel nem csak az autóik - a benzines modellekétől még mindig jelentősen elmaradó - hatótávja toldható meg némileg, de ritkább használat esetén a töltés fáradalmait is leveheti a tulajdonosok válláról. Az utóbbi időben a Lightyear és az Aptera is bejelentett olyan modellt, ami már teljes egészében napelemek segítségével üzemel, de a technológiára a nagy autógyártók is egyre jobban ráharapnak. A Hyundai után most a Toyota mutatott be egy olyan modellt, amit nem csak hálózatról, de a tetején elhelyezett napelemek segítségével is lehet tölteni.
A Toyota és a Subaru által közösen tervezett e-TNGA platformra épülő szabadidőautó Japánban egy 71,4 kW-os akkumulátorcsomaggal lesz kapható, ami a Toyota szerint a WLTP-szabvány szerint az elsőkerekes modellnek 500, míg az összkerékhajtású modellnek 460 kilométeres hatótávot biztosít. Az autó maximális töltési kapacitása 150 kW, így az akkumulátort fél óra alatt 80%-ig lehet feltölteni, de akik ritkábban autóznak, azoknak erre sem feltétlenül lesz szükségük, ugyanis a bZ4X napelemes tetővel is rendelhető lesz, ami a Toyota szerint évente mintegy 1800 kilométer megtételéhez elegendő áramot tud termelni. Az autót emellett kétirányú töltéssel is ellátták, így az akkumulátorai arra is használhatók, hogy más eszközöket üzemeltessünk a segítségével, például áramszünet esetén.
A bZ4X másik érdekes extrája a négyszögletes kormány, ami a Tesla Model S Plaidhez hasonló kialakítást követ. Bár a Teslánál ezt a megoldást többen is kritizálták, a Toyota szerint a bZ4X-nél nem kell negatívumoktól tartani, többek között azt is megoldották, hogy élesebb kanyar vagy parkolás esetén se kelljen fogást váltani a kormányon. Ezt a gyártó által első ízben alkalmazott steer-by-wire rendszer teszi lehetővé, ami azt jelenti, hogy a kormány és az első futómű nem kapcsolódik mechanikusan, az autó vezérlése teljesen elektronikusan történik.
A jövőre piacra kerülő autó elsőkerék-hajtású változata egy 150 kW-os villanymotort kapott, míg az összkerekes változatot elöl és hátul is egy 80 kW-os motor hajtja, így a gyári adatok szerint előbbi 8,4, míg utóbbi 7,7 másodperc alatt gyorsul százra. Az áráról egyelőre nem árultak el semmit, de a Car and Driver szerint az alapváltozat ára 37 ezer dollár körül lehet, ami 11,5 millió forintnak felel meg.