Egész Párizsban 30 km/h-s sebességkorlátozást vezetnének be

2020 / 11 / 11 / Felkai Ádám
Egész Párizsban 30 km/h-s sebességkorlátozást vezetnének be
2021 elejétől kezdenék el kiterjeszteni ezt a sebességhatárt az egész városra.

Anne Hidalgo, akit a Time 2020 100 legbefolyásosabb embere közé sorolt, idén nyáron nyerte meg másodszorra is a választásokat, és folytatja így Párizs polgármestereként a munkát. Hidalgo már a választások első fordulóját követően összeállt a David Belliard vezette zöld párttal, és közös nyilatkozatot is adtak ki a francia főváros további átalakításairól. Egyébként már Hidalgo első ciklusát is a bicikliutak bővítése és az autók számára fenntartott útpálya szűkítése jellemezte. Az új tervek tehát nem meglepően ezt a vonalat vinnék tovább a következő hat évben (a párizsi polgármestereket 6 évre választják).

A mostani tervek folytatnák a dízel járművek mind szigorúbb tiltását. A 4-es szintű, Crit'Air matricával ellátott gépkocsik már eddig is ki voltak tiltva a fővárosból, Hidalgo tervei szerint azonban 2024-ig kiszorítják Párizsból az összes dízelüzemű gépkocsit. Ezzel együtt a jelenleg parkolóként hasznosított területet is felére csökkentenék, és a felszabadult helyeket a gyalogosoknak és a biciklistáknak adnák át, ami elsősorban a járdák bővítését jelentené.

Az autómentesítés része a 30 km/h-s sebességkorlátozás bevezetése a főváros egészében. Ezzel kapcsolatban azonban a párizsiak is kifejthetik a véleményük egészen november 27-ig. A tervek szerint a korlátozás az egész fővárost érintené a Párizst körülölelő Boulevard Périphérique kivételével. A Périphérique-en jelenleg 70 km/h a sebsséghatár, ezt 2014-ben csökkentették le 80-ról, és Hidalgo és Belliard még lejebb vinné ezt az értéket: 50 km/h-ra. Emellett közös, külön sávot kapna a tömegközlekedés és a shared-autózás. Mindez azonban csak a kezdet, mert a fentebb említett nyilatkozat szerint békés városi bulvárrá alakítanák a forgalmas utat hosszútávon. A most bevezetni kívánt, tömeg és osztott közlekedés részére fenntartott sáv csak az első lépés az általános sávcsökkentés felé. A végső terv, hogy a természet is több helyet kapjon, és idővel gyalogosok és biciklisták is átvághassanak a bulváron.

Egyébként a főváros nagyjából hatvan százalékában már így is a 30 km/h-korlátozás van életben.

A lakosok véleménye egyébként a korlátozás kiterjesztéséről a Le Parisien szerint megoszlik a „kiváló” és „szükséges”, valamint a „nevetséges” és „demagóg” jelzők közt. A lapnak egyébként úgy nyilatkozott a polgármester és David Belliard, hogy a lépés növeli az utakon a biztonságot is. Utóbbi ezzel a szemléletes ábrával mutatta be, hogy miként alakul a gyaolgosok túlélési esélye gázolásnál a különböző sebességek esetén:

A tervek szerint pedig emellett bátorítanák a különböző „aktív közlekedési eszközök” használatát, mint amilyen például a bicikli. A párizsiak most egy linken keresztül vagy e-mailben fejthetik ki a véleményük a tervről. Egyébként hamarosan a többi lépés is felpöröghet, mivel Hidalgo 2026-ig lesz ugyan polgármester, ám a zöldekkel közösen kiadott nyilatkozat több vállalása 2024-et jelölte meg céldátumként, mivel ebben az évben rendezik meg a városban az Olimpiát.

(Címlapkép/nyitókép: Flickr/Nelson Minar)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
A Max Space stadion méretű, de olcsón és könnyen telepíthető űrállomásokat ígér. A 2026-ban fellőtt első modult követően pedig ilyenekben élhetnek az emberek majd a Holdon, és aztán a Marson is.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.