Egy apró változtatás miatt azonnal látni fogjuk, ha egy Mercedes önvezető üzemmódba kapcsol

2023 / 12 / 20 / Pőcze Balázs
Egy apró változtatás miatt azonnal látni fogjuk, ha egy Mercedes önvezető üzemmódba kapcsol
A kaliforniai és a nevadai hatóságok izgalmas újítást engedélyeztek a Mercedes önvezetésre képes autóin: a kocsik fényszóróiba türkiz fényforrások kerülnek, amelyek akkor világítanak, amikor nem a sofőré az irányítás.

A Rakétán korábban többször foglalkoztunk azzal a kérdéssel, hogy ahogyan egyre több autó lesz képes egyre összetettebb feladatokat ellátni emberi beavatkozás nélkül, vajon a külvilág hogyan fog tudomást szerezni a szándékaikról. Tavaly ősszel japán kutatók például azzal a gondolattal játszottak el, hogy óriási, rajzfilmeket idéző szemekkel tennék biztonságosabbá az önvezető autókat, hogy azok jelezni tudják a gyalogosoknak, hogy észrevették őket. A Google-höz tartozó Waymo idén októberben publikált elképzelései már eggyel közelebb álltak a praktikushoz és a hihetőhöz. A robottaxikat üzemeltető cég Jaguarjainak tetején egy LED-ekbe burkolt kupola segíti majd a kommunikációt. A gyalogosok szürke-fehér négyzeteket fognak látni, ha áthaladhatnak, míg a Waymo mögötti sofőrnek egy gyalogost ábrázoló rajz mutatja, hogy miért állt meg az autó. Emellett a jármű hangjelzésekkel, teljes mondatokban is tud kommunikálni a külvilággal, például ha újratervezi az útvonalát, hogy kikerüljön egy tűzoltóautót.

A Mercedes egy ennél sokkal kezdetlegesebb, de talán mégis előremutatóbb megoldás tervét nyújtotta be a hatóságoknak.

Az Ars Technicán olvasható cikk szerint a hármas szintű, azaz bizonyos feltételek mellett teljesen önvezető, Drive Pilot rendszerrel felszerelt Mercedesek első és hátsó fényszóróit, illetve visszapillantó tükreit türkiz jelzőfényekkel egészítik ki. Ezek akkor kezdenek világítani, amikor a szoftver irányítja a járművet. Ez azért is fontos, mert a hármas szintű rendszerek már lehetővé teszik, hogy a sofőr elengedje a kormányt és levegye a szemét az útról. Igaz, a Drive Pilot mindezt legfeljebb 65 km/h sebességig engedi, hogy legyen ideje figyelmeztetni a vezetőt, ha be kell avatkoznia egy manőverbe. Ugyan a technológiát már 2021-ben engedélyezték, de a kiegészítő fényekre csak most kérték és kapták meg a hatóságok áldását a németek - Kaliforniában a tesztflottájukon kísérletezhetnek két évig, míg Nevadában a kereskedelmi forgalomba kerülő EQS és S-osztályokra is felkerülhetnek a türkiz LED-ek 2026 után. A cégnél kutatásokkal támasztották alá, hogy ez a szín a megfelelő választás erre a célra - a következő kérdés az lesz, hogy ebben a többi gyártó is egyetért-e velük.

(Fotó: Mercedes-Benz)


Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Disztópia, újfajta szórakozás, a technológia térnyerése vagy egy eszköz, ami sok problémát meg tud oldani - a szexuális célokra szánt emberszerű gépeket nagyon eltérő szemszögekből lehet nézni, de egy biztos: a robotok készülnek és egyre emberibbé válnak. Legújabb sorozatunkban partnerünkkel, Magyarország legnagyobb felnőtt áruházával, a Vágyaim.hu csapatával együtt kutatjuk, merre tart az emberiség a szexualitás egyre digitálisabb ösvényein...
Kiderült, mennyibe kerül majd a kínai Ehang pilóta nélküli légitaxija
Kiderült, mennyibe kerül majd a kínai Ehang pilóta nélküli légitaxija
A gyártó tavaly decemberben szállított először utasokat két nagyváros között és áprilistól Kínán kívül is értékesítik a légitaxijaikat, meglepően olcsón.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.