A Hyundai a Kiával együttműködésben április másodikán leplezte le legújabb fejlesztését, a DAL-e robotot, amit szállítórobotnak szánnak a különböző telephelyeken és irodaházakban. A gép néhány évvel ezelőtt bemutatott első verziója még egyfajta mechanikus asszisztensnek készült, ami például az autószalonokban vezette volna körbe és segítette volna a vásárlókat, de az újabb változatot már szállítórobotnak szánják, amely főként kávét és szendvicset visz az épületeken belül a munkatársaknak.
A robotnak emiatt valójában nincs olyan nehéz dolga munka közben, de ahhoz, hogy zökkenőmentesen menjen a fuvarozás és fennakadás, valamint mások hátráltatása nélkül tudja végezni a szolgálatot, komplex rendszerekkel kellett ellátni az egységeket. A robotokban rejtett szenzorok monitorozzák folyamatosan a környezetet, hogy időben észleljék az eléjük kerülő objektumokat és embereket, PnD (Plug & Drive) modulok teszik lehetővé a viszonylag gyors, 4 km/h-ás mozgást és autonóm üzemmódban tudnak navigálni. Az autonómiának köszönhetően a robotok önállóan tervezik meg az optimális útvonalat és az emeletek közti liftezés sem jelent nekik gondot, mivel képesek kommunikálni a felvonókkal.
A DAL-e robotok mindegyike 16 kávét vagy 10 kilogrammnyi terhet tud szállítani egyszerre és az sem fordulhat elő velük, hogy nem a megfelelő embernek viszik ki a rendelést, ugyanis a Koreai Internet és Biztonsági Ügynökség által engedélyezett, 99,9%-os pontossággal működő arcfelismerő technológiával azonosítják az eléje kerülő munkatársakat. A rendszert a Hyundai Motor és a Kia Robotics Lab fejleszette, vagyis házon belül készült technológiát alkalmaznak a gépekben. A dél-koreai robotok emellett természetesen olyan kijelzővel vannak ellátva, amelyen kedves mosoly jelenik meg szükség esetén.
A Hyundai a robotot még ebben az évben szabadjára engedi a szöuli Factorial Seongsu irodaházban, amely robotbarát épületnek készül és áprilisban nyitja meg kapuit a dolgozók előtt.
(Fotó: Hyundai)