Egy hidrogénhajtású kamion is rajthoz áll a jövő évi Dakar-ralin

2021 / 11 / 15 / Bobák Áron
Egy hidrogénhajtású kamion is rajthoz áll a jövő évi Dakar-ralin
Az Acciona elektromos terepjárói után jövőre egy újabb alternatív hajtás mutatkozik be a világ leghíresebb tereprali-versenyén.

Az úttörő szerepet ezúttal a francia Gaussin vállalta magára, akik múlt kedden jelentették be, hogy a január 2-án kezdődő versenyen az ő üzemanyagcellás kamionjuk is ott fog állni a rajtvonalnál. A H2 versenykamion formatervét a járműdizájnban az egyik legnagyobb névnek számító Pininfarina tervezte, a hajtásról pedig a Gaussin platformja gondoskodik, amire szinte bármilyen kamion ráépíthető.

A cég által közölt gyári adatok szerint a H2 kamiont két 300 kW-os elektromos motor fogja hajtani, aminek köszönhetően a teljesítménye eléri az 517 lóerőt, a 80 kilogrammnyi hidrogénnel pedig versenykörülmények között várhatóan nagyjából 250 kilométert tud majd megtenni egy feltöltéssel. Bár ahogy a hírről beszámoló New Atlas megemlíti, a Gaussin kamionjának a teljesítménye jócskán elmarad a Kamaz vagy a Toyota járműveitől, a franciáknak így is jobb esélyük van rá, hogy értékelhető eredményt érjenek el, mint a Dakar-ralit 2017-ben megjárt Accionának. A spanyol csapat 2017-ben egy teljesen elektromos hajtású terepjáróval vágott neki a sivatagi versenynek, és bár sikerült teljesíteniük a távot, a hosszú töltési idő miatt utolsó, 58-ik helyen intették le őket. A Gaussinnak ezzel kevesebb problémája lesz, hiszen a H2-ben mindössze húsz percbe telik feltölteni az üzemanyagcellákat, igaz, ezzel még mindig jelentős időt veszíthetnek a többi versenyzőhöz képest.

A Gaussinnak ugyanakkor nem is a helyezés lesz a legfontosabb az Szaúd-Arábiában megrendezett megmérettetésen, sokkal inkább az, hogy bizonyítsák a technológia megbízhatóságát és a megszerzett tapasztalatok felhasználásával továbbfejlesszék azt. Ezekből a tapasztalatokból később még előnyt is kovácsolhatnak, hiszen a Dakar szervezői nemrég bejelentették, hogy az évtized végéig szeretnék kizöldíteni a versenyt, aminek jegyében 2030-ban már csak kibocsátásmentes járművek állhatnak majd rajthoz a Dakaron.

További cikkek a témában:

Hidrogénnel működő, önjáró utánfutók válthatják le a kamionokat a Hyundai szerint A Hyundai Trailer Drone-nak még vezetőfülkéje sincs, és egy e-Bogie nevű platformhoz kapcsolódva képes közlekedni.

Hidrogénautózás: van ennek értelme? Még épp csak elkezdtük elfogadni az akkumulátoros elektromos autók létezését, de már ott tornyosul a következő reformhullám mögöttük: a hidrogén-alapú mobilitás.

Hidrogénes, akkumulátoros vagy trolikamionoké a jövő? Az elektromos autók már itt vannak, a dízel kocsikat kitiltás réme fenyegeti számos európai városból, de vajon mi lesz a kamionokkal?


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.