Az úttörő szerepet ezúttal a francia Gaussin vállalta magára, akik múlt kedden jelentették be, hogy a január 2-án kezdődő versenyen az ő üzemanyagcellás kamionjuk is ott fog állni a rajtvonalnál. A H2 versenykamion formatervét a járműdizájnban az egyik legnagyobb névnek számító Pininfarina tervezte, a hajtásról pedig a Gaussin platformja gondoskodik, amire szinte bármilyen kamion ráépíthető.
A cég által közölt gyári adatok szerint a H2 kamiont két 300 kW-os elektromos motor fogja hajtani, aminek köszönhetően a teljesítménye eléri az 517 lóerőt, a 80 kilogrammnyi hidrogénnel pedig versenykörülmények között várhatóan nagyjából 250 kilométert tud majd megtenni egy feltöltéssel. Bár ahogy a hírről beszámoló New Atlas megemlíti, a Gaussin kamionjának a teljesítménye jócskán elmarad a Kamaz vagy a Toyota járműveitől, a franciáknak így is jobb esélyük van rá, hogy értékelhető eredményt érjenek el, mint a Dakar-ralit 2017-ben megjárt Accionának. A spanyol csapat 2017-ben egy teljesen elektromos hajtású terepjáróval vágott neki a sivatagi versenynek, és bár sikerült teljesíteniük a távot, a hosszú töltési idő miatt utolsó, 58-ik helyen intették le őket. A Gaussinnak ezzel kevesebb problémája lesz, hiszen a H2-ben mindössze húsz percbe telik feltölteni az üzemanyagcellákat, igaz, ezzel még mindig jelentős időt veszíthetnek a többi versenyzőhöz képest.
A Gaussinnak ugyanakkor nem is a helyezés lesz a legfontosabb az Szaúd-Arábiában megrendezett megmérettetésen, sokkal inkább az, hogy bizonyítsák a technológia megbízhatóságát és a megszerzett tapasztalatok felhasználásával továbbfejlesszék azt. Ezekből a tapasztalatokból később még előnyt is kovácsolhatnak, hiszen a Dakar szervezői nemrég bejelentették, hogy az évtized végéig szeretnék kizöldíteni a versenyt, aminek jegyében 2030-ban már csak kibocsátásmentes járművek állhatnak majd rajthoz a Dakaron.