Németország Alsó-Szászország tartományában már 2018 óta haladnak a síneken hidrogéncellás vonatok, amelyek környezetbarát módon csak vízpárát bocsátanak ki működés közben, nem generálnak olyan üvegházhatású gázokat, mint a hagyományosabb dízelüzemű motorvonatok. A két szerelvény működtetéséhez egy hidrogén-töltőállomást is építettek Bremervörde településen, amely a világ első személyvonatok számára készített hidrogénkútja, mostantól pedig az állomás kapacitását még jobban kihasználhatják, mivel útjára indították a teljes, 14 tagú hidrogénvonat-flottát a Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde és Buxtehude vonalon.
A személyszállító vonatok egy tankolással 1000 kilométert tudnak megtenni és a becslések szerint évi 1,6 millió liter dízelt spórolnak meg, mivel a vonalon eredetileg 15 dízelüzemű jármű közlekedett és ezeket cserélik le fokozatosan az új típusú vonatokra. Az Alstom Coradia iLint szerelvényei egészen csendesen működnek, maximális sebességük eléri a 140 km/h-át (bár átlagos tempójuk ennél alacsonyabb, 80-120 km/h) és naponta csak egyszer szükséges megállniuk a töltőállomásnál. Az Alstom vállalat elmondása szerint a vasutak működtetésének ez a fajta környezetbarátabb és fenntarthatóbb verziója az egyik legfontosabb cél, mivel Európában még mindig számos dízelvonat közlekedik - csak Németországban közel 4000 ilyen jármű üzemel nap mint nap.
(Fotó: Alstom)