Egy új törvény miatt az autóreklámok azt is el fogják mondani, hogy autózni káros

2022 / 01 / 07 / Pőcze Balázs
Egy új törvény miatt az autóreklámok azt is el fogják mondani, hogy autózni káros
A múlt év végén Franciaországban megszavaztak egy törvényt, amely előírja: az autókat népszerűsítő hirdetésekben figyelmeztetni kell arra a potenciális vásárlókat, hogy néha jobb sétálni vagy tömegközlekedni.

"Rövid utakon inkább sétáljon vagy biciklizzen", "Gondoljon a telekocsizásra", "Napi szinten inkább tömegközlekedjen" - ebből a három mondatból választhatnak a francia autómárkák, amikor elkészítik az új reklámjaikat, ugyanis minden egyes hirdetésükön fel kell, hogy tüntessék az egyiket. Nem csak a televíziós reklámokban, hanem nyomtatásban, közterületen, a rádióban és az interneten is. Bizonyos esetekben ezt ki kell, hogy egészítsék a #SeDéplacerMoinsPolluer, vagyis #KözlekedniKevesebbSzennyezéssel hashtaggel is, számol be a Gizmodo. Akik ezt nem teszik meg, ötvenezer eurós büntetésre számíthatnak.

"A közlekedés széndioxid-kibocsátásának csökkentése nem azonos az elektromos hajtásra váltással. Része az is, hogy amikor lehet, tömegközlekedjünk vagy biciklizzünk."

- írta a franciák környezeti változásért felelős minisztere, Barbara Pompili a Twitteren. A Gizmodo írása szerint a károsanyag-kibocsátás elsődleges forrása a közlekedés, nem csak a franciáknál, más fejlett országokban is. Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség 2019-es adatai szerint az egy utasra jutó átlagos CO2-szennyezés kilométerenként 158 gramm is lehet egy nagyobb autónál; a buszozás ennek kevesebb, mint a felével terheli csak a környezetet, a vonatkozás a tizedével se. Az Ügynökség szerint az új autók átlagos károsanyag-kibocsátása 2016-ig folyamatosan csökkent, ám utána emelkedni kezdett, részben azért, mert egyre népszerűbbek az SUV-k: 2019-ben az új autók közel negyven százaléka tartozott ebbe a csoportba. Ezzel szemben jó hír, hogy az elektromos autók eladásai a 2019-es 3,5%-ról 11%-ra ugrottak egyetlen év alatt a kontinensen.

A francia kormány korábban azzal is próbált változtatni a közlekedési szokásokon, hogy betiltotta a rövid belföldi repülőgép-járatokat, illetve 2018-ban felmerült az üzemanyag adóztatása is, ami akkor százezres tüntetéseket eredményezett.

(Fotó: Buena Vista Images/Getty Images)


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.