A Pew Research Center a tizenhárom és tizenhét év közötti amerikai fiatalokat kérdezte a kutatásában, amelyről a TechCrunch számolt be. A tanulmány legfontosabb megállapítása nem igazán meglepő: a TikTok, amely 2018-ban debütált világszerte, elképesztően népszerű a fiatalok körében. A tinik kétharmada szokta böngészni a rövid videóiról ismert appot, míg tizenhat százalékuk "szinte folyamatosan" használja azt. Ennél egyetlen platform népszerűbb csak, a Google anyavállalatához, az Alphabethez tartozó YouTube, ami persze kicsit kilóg a valódi közösségi szolgáltatások sorából. A tizenévesek kilencvenöt százaléka használja a legismertebb videós appot. A YouTube-ot és a TikTokot az Instagram és a Snapchat követik, hatvankét, illetve ötvenkilenc százalékkal.
Nyolc éve, amikor a Pew elvégzett egy hasonló kutatást, a "nagy kék app", ahogyan a Metánál hívják, még egyértelműen vezette a listát, ami akkor nem tartalmazta a YouTube-ot. Mostanra azonban hetvenegy százalékról harminckét százalékra csökkent a Facebookot használók száma, ami ugyan még mindig több, mint a Twitter (23), a Twitch (20), a WhatsApp (17), a Reddit (14) vagy a Tumblr (5), de egy újabb tünete a nehézségeknek, amellyel a platform küzd. Februárban a Rakétán beszámoltunk arról, hogy először a története során nem növekszik az oldal felhasználóinak a száma, és a helyzet azóta sem javul, már a Meta árbevétele is csökkenni kezdett. A Facebooktól korábban kiszivárgott dokumentumok is mintha megerősítenék a tinikkel kapcsolatos problémákat: adataik szerint a fiatal felnőttek úgy érzik, hogy a szolgáltatás a negyveneseknek és ötveneseknek való, és az ott látható tartalom "unalmas, félrevezető és negatív".
Ettől függetlenül a közösségi média meghatározó része az amerikai tinik életének. A megkérdezettek több mint egyharmada nyilatkozott úgy, hogy szinte állandóan használja valamelyik platformot; és ugyanennyien érzik úgy, hogy túl sok időt töltenek a közösségi appokkal. Ezzel szemben valamivel több mint a felük saját bevallása szerint "pont megfelelő" időt szán ezekre az alkalmazásokra. Ezzel összhangban az sem tűnik valószínűnek, hogy egyhamar törölnék a fiókjaikat: ötvennégy százalékuk szerint "viszonylag nehéz" volna ezt megtenni, negyvenhat százalékuk viszont úgy gondolja, hogy "könnyen" meg tudnák oldani.
(Borítókép: Luke Porter/Unsplash)
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR