Az ASKO nevű norvég élelmiszerlánc menedzsmentje messze tovább gondolkodik a stratégiai tervezés során az éves profitnál. Csak 2020-ra olyan célokat tűztek ki maguk elé, hogy egyrészt csökkentik teljes energia-felhasználásukat 20%-kal, másrészt napelemes és szélerőműves beruházásokkal lépéseket tesznek az önellátás és a tiszta energiára áttérés irányába, harmadrészt pedig, hogy 100%-ban megújuló energiára állnak át a szállítások terén is.
Ez utóbbi terv megvalósításának első lépcsője, hogy dízel teherautók helyett hidrogéncellás és akkumulátoros vegyes üzemű kamionokat állítanak forgalomba. A Scaniánál fejlesztett 26 tonnás, háromtengelyes teherautókban 390 lóerős csúcsteljesítményre képes villanymotor hajtja a kerekeket, a motort pedig egy 56 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor működteti, amelyet 22 kilowattos egyenáramú gyorstöltővel 3-4 óra alatt lehet újratölteni. Hosszabb utakon viszont beszáll a hajtásba a fülke mögé szerelt, pár perc alatt utántölthető tartályokból érkező nagy nyomású hidrogén táplálta 90 kW-os, 120 lóerős tüzelőanyag-cella is.
A kettős energiaellátás minden hidrogénjármű sajátossága, de az akku nem szokott ennyire nagy lenni a hidrogénautókban. A Scania és az ASKO azért választotta mégis ezt a megoldást, mert rövid városi utakon sokkal gazdaságosabb a napelemekből, szélturbinákból, vízerőműből származó elektromos energiát közvetlenül az akkuba tölteni, mint először hidrogént gyártani vele és a hidrogénből csinálni újra elektromos energiát. A nagy akkuval drágább lesz ugyan a jármű, de az üzemeltetés energiatakarékosabb és hosszú távon gazdaságosabb is így.