Kínában már sorozatban gyártják a légitaxikat

2021 / 08 / 20 / Bobák Áron
Kínában már sorozatban gyártják a légitaxikat
Amíg a nyugati gyártók egyelőre csak a prototípusoknál tartanak, a kínai Ehang már nagyüzemben gyártja az Ehang 216 és VT30 légitaxikat a yunfui gyárában.

A cég a Youtube-on osztott meg egy videót a teljes kapacitással üzemelő gyárról, amelyben számos összeszerelt légitaxi sorakozik, az erről kiadott sajtóközleményben pedig azt írják, hogy a teljesen automatikusan közlekedő járművekkel már több ember is repült, többek között a cég vezérigazgatója is. A cég tavaly Koreában tesztelte sikerrel a légitaxiját, emellett többek között Norvégiában és Kanadában is engedélyt kaptak már a tesztrepülésekre. Kínában tavaly majus óta kereskedelmi célú repüléseket is végezhetnek a Kínai Polgári Légügyi Hivatal engedélye alapján, igaz, egyelőre csak szállítmányozásra.

Az Ehangnak jelenleg két modellje van, a kétszemélyes Ehang 216-ot rövidebb utakra, míg az idén tavasszal bemutatott VT30-at városok közötti közlekedésre fejlesztették ki. Ezzel szintén ketten utazhatnak, viszont az Ehang 216 harminc-negyven kilométeres hatótávjához és 130 km/h-s sebességéhez képest a VT30 akár háromszáz kilométert is meg tud tenni száz perc alatt. A VT30 emellett sokkal inkább emlékeztet egy kis repülőgépre, mint egy drónra, hiszen szárnyai és futóműve is van, a 16 rotoros Ehang 216-tal szemben pedig csak kilenc rotor emeli a magasba. Mindkét gép tisztán elektromos hajtású, és számos olyan biztonsági mechanizmussal láttak el, ami az utasok biztonságát garantálja.

(Interesting Engineering, Borítókép: Chesnot/Getty Images)

További cikkek a témában:

Néhány szó az EHang légitaxijának sikere kapcsán az autonóm légiközlekedés kihívásairól Ha a tetőkön landoló városi légitaxik koncepciója életképesnek bizonyul, akkor felsétálhatunk egy magasabb épület tetejére, és átruccanhatunk egy másik állomásra a város túloldalán. Mindeközben kihagyjuk a földi forgalmat és a nyomasztó közlekedési dugókat. De mikor is?

Egyre jobban érik az első légitaxi-szolgáltatás elindulása A héten a Volocopter és a Joby Aviation is komoly eredményekről számoltak be, amelyek alapján reálisnak tűnik a 2023-as, 2024-es céldátum.

Már jövőre elkészülhet a Cyclocar, az oroszok katonai személyszállító drónja A hatszemélyes “repülő autó” nagyjából ugyanazokkal a képességekkel rendelkezik majd, mint a manapság egyre nagyobb számban felbukkanó légitaxik, de azért van néhány jelentős különbség a Volocopter vagy a Lilium megoldásához képest.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.