A cég a Youtube-on osztott meg egy videót a teljes kapacitással üzemelő gyárról, amelyben számos összeszerelt légitaxi sorakozik, az erről kiadott sajtóközleményben pedig azt írják, hogy a teljesen automatikusan közlekedő járművekkel már több ember is repült, többek között a cég vezérigazgatója is. A cég tavaly Koreában tesztelte sikerrel a légitaxiját, emellett többek között Norvégiában és Kanadában is engedélyt kaptak már a tesztrepülésekre. Kínában tavaly majus óta kereskedelmi célú repüléseket is végezhetnek a Kínai Polgári Légügyi Hivatal engedélye alapján, igaz, egyelőre csak szállítmányozásra.
Az Ehangnak jelenleg két modellje van, a kétszemélyes Ehang 216-ot rövidebb utakra, míg az idén tavasszal bemutatott VT30-at városok közötti közlekedésre fejlesztették ki. Ezzel szintén ketten utazhatnak, viszont az Ehang 216 harminc-negyven kilométeres hatótávjához és 130 km/h-s sebességéhez képest a VT30 akár háromszáz kilométert is meg tud tenni száz perc alatt. A VT30 emellett sokkal inkább emlékeztet egy kis repülőgépre, mint egy drónra, hiszen szárnyai és futóműve is van, a 16 rotoros Ehang 216-tal szemben pedig csak kilenc rotor emeli a magasba. Mindkét gép tisztán elektromos hajtású, és számos olyan biztonsági mechanizmussal láttak el, ami az utasok biztonságát garantálja.
(Interesting Engineering, Borítókép: Chesnot/Getty Images)