A program az NGAD (légifölény-program) része. Nemcsak maga a gép készül, hanem együttműködő harci drónok, új hajtóművek, érzékelők és elektronikai rendszerek is. David Allvin tábornok szerint:
„Gyorsan kell haladnunk… a csapat elkötelezett, hogy az első példány 2028-ban repüljön.”
A részletek titkosak: hivatalosan két látványterv létezik, és ezek sem biztos, hogy a végleges formát mutatják. Erre utalnak például a képeken látható kacsaszárnyak (az orr közelébe tett kormánylapok) – bár javíthatják a fordulékonyságot, nehezítik a radar elől való rejtőzést, vagyis a lopakodó-képesség rovására mehet ez a megoldás, így nem kizárt, hogy szándékos félrevezetésről van szó.
A gép várható harci sugara legalább 1 852 km, csúcssebessége több mint a hangsebesség duplája (Mach 2 fölötti). A légierő legalább 185 gép beszerzését tervezi, az egységár akár 300 millió dollár is lehet, ami nagyjából háromszorosa egy F–35-ös egységárának. A fejlesztést több titkos demonstrátorrepülés előzte meg. A gép a jövő CCA-drónjainak irányítására is képes lesz.
Allvin szerint nem önmagában egyetlen platform a lényeg, hanem – mint azt már többször is hangsúlyozták – a „rendszerek rendszere”. Az F–47 ennek a kirakósnak egy kulcsdarabja.
(Forrás: TWZ)