Elon Musk mintha megerősítette volna a Tesla kisbusz fejlesztését, aztán törölte a bejegyzést

2020 / 10 / 15 / Felkai Ádám
Elon Musk mintha megerősítette volna a Tesla kisbusz fejlesztését, aztán törölte a bejegyzést
A kisbusz az egyetlen a vállalat tervei közül, amiről alig tudni valamit. Még a fejlesztés létezése is kérdéses, de nagyon különös, hogy Musk gyorsan törölte a bejegyzést, amelyben a jármű szóba került.

Elon Musk vállalata, a The Boring Company tegnap nyújtott be engedélykérelmet, hogy a „Loop” alagutat a Las Vegas Convention Centerről kiterjessze Las Vegas teljes városára. Arról, hogy mi az a Loop lényegében, illetve Musk miként forradalmasítaná a városi közlekedést alagúthálózatokkal, korábban mi is írtunk. A lényeg a következő: Musk 2017-ben állt elő az alagút ötletével, a The Boring Company (vicces szójáték, hiszen a boring nem csak unalmast jelent, de fúrást is) pedig éppen azért született meg, hogy ezt a tervet megvalósítsa. Az első tesztalagutat a SpaceX hawtorne-i főhadiszállása alatt fúrták – ez 2018-ra lett kész. A koncepció sokat változott a kezdetekhez képest, és Musknak sikerült elérnie, hogy a Las Vegas Convention Center (LVCC) bővítésével együtt megindulhatott egy újabb alagút kifúrása is, ami a hatalmasra növekedő kongresszusi központ részeit köti össze. A mostani engedélykérelem pedig ennek az alagútnak a teljes városra történő kibővítéséről szól.

Musk a fent linkelt cikkünk írása környékén osztott meg egy látványtervet, amely az alagút egyik állomását illusztrálja. Az állomáson 10 Tesla várakozik, melyek 3-3 utast szállítanának. Ez azt is jelenti, hogy saját kocsival nem is lehet az alagutakat használni. Az autóban kezdetben sofőrök is ülnének, később viszont teljesen átállnának az önvezető technológiára. Ekkor jelentek meg képek egy kisbuszról is, amelybe már 12 utas férne el csomagokkal együtt. (Musk hozzátette viszont, hogy a kisbusz nem úgy fest majd, mint a képeken.)

Az electrek szúrta ki, hogy Musk egyik kedvenc kommunikációs csomópontján, a Twitteren reagált egy bejegyzésre, melyben valaki azt dicsérte, hogy elektronikus járművek (a képen kifejezetten kisbuszok) ereszkednek le lifteken az említett alagutakba. Musk szerint viszont mára az alagutak terve nagyban egyszerűsödött, és lényegében mindössze alagutakban közlekedő Teslákról van szó. (Vagyis lift sem lesz ezek szerint.)

Mikor pedig feltették a kérdést, hogy mi a helyzet a több utas szállítására is képes járművekkel, Musk azt válaszolta, hogy ha szükség lesz rá, gyártani fognak ilyen Teslákat. Lényegében tehát kisbuszokat. Hozzátette viszont azt, hogy talán inkább csak több alagutat fognak fúrni, mivel az alagutak számának gyakorlatilag nincs felső limitje. Magyarán a bejegyzésből annyi tűnt ki, hogy a Tesla állandó szinten tartaná a forgalmat ezekben az alagutakban, akkor is ha nő ezen közlekedési forma iránt a kereslet. Ennek egyik módja lehet a több utas szállítására képes kisbusz, egy másik pedig az alagutak számának a növelése (illetve adott esetben talán a kettő együtt). Vagyis egyelőre több forgatókönyv is szóba jön attól függően, hogy miként alakul az – fogalmazzunk így – utasszám.

Mindez nem is lenne meglepő egy olyan gyorsan változó koncepciójú utazási forma kapcsán, mint Boring company által fúrt alagutak. Valami okból azonban a publikálás után nem sokkal Musk törölte a tweetet. Az electrek fentebb hivatkozott cikkében viszont elolvasható a lementett változat. A Tesla Kettes Számú Mestertervében szereplő járművek azóta mind bejelentésre kerültek a buszt kivéve. Korábban Musk egyébként szóba hozta, hogy a Tesla fejleszt egy, a Model X-re alapuló kisbuszt, de ebből azóta sem lett semmi. A kisbusz pedig újra előkerült, amikor San Bernardino megye és a The Boring Company megállapodott, hogy a megyében is építenek egy Loopot. Ekkor az egyik városi tisztviselő említette meg a Tesla által fejlesztett elektromos kisbuszt, melyben 12 utas fér el. Ugyanakkor San Bernardino megye semmilyen kapcsolatban nem áll a Teslával, csak a The Boring Company-val. Utóbbi vállalat pedig arra célzott, hogy az alagutakban a már meglévő Teslákat kívánják felhasználni.

Nem tudni tehát, hogy Musk miért pont ezt a bejegyzést törölte, és hogy egyáltalán miért ennyire homályos az egész kisbusz és alagút kérdés. Illetve egyre kevésbé látszik, hogy az alagút mitől nem mindössze a földalatti egy kicsit felesleges luxusváltozata.

(Címlakép: boringcompany.com)


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.