Ahogy azt kedden sokan tapasztalhatták, a Facebook alkalmazásba belépve a szolgáltatás magyarországi felhasználóit egy értesítés fogadja, amely szerint el kell dönteniük, hogy szeretnék-e továbbra is ingyenesen használni a közösségi oldalt, vagy havi előfizetési díjért cserébe átváltanak a reklámmentes verzióra. Utóbbi esetben a Meta a továbbiakban nem gyűjt róluk személyes adatokat hirdetési célokra, emellett 24 órán belül az összes hirdetés is eltűnik a felületekről, ez pedig vonatkozik az összes, a Fiókközpontban megadott Facebook- és Instagram-fiókjukra.
Ahogy korábban írtunk róla, az előfizetéses modell bevezetésére az EU-s jogszabályok változása miatt volt szükség, hiszen a digitális piacokra vonatkozó jogszabály valamint a digitális szolgáltatásokra vonatkozó jogszabály életbe lépésével a Meta eddigi működési modellje komoly jogi következményekkel járhatott volna a cég számára. Ez azt is jelenti, hogy az előfizetés lehetősége egyelőre csak az Európai Unió országaiban, valamint néhány további európai országban válik elérhetővé.
A telefonon kapott értesítés arról tájékoztatja a felhasználókat, hogy március 1-ig 4990 forintért fizethetnek elő a reklámmentes szolgáltatásokra, ezután viszont az alap előfizetési díj mellett minden további, a Fiókközpontban szereplő Instagram és Facebook-fiókért további 3093 forintos havidíj kerül felszámításra. Ez a jelek szerint nem opcionális, vagyis ha valaki mondjuk csak a Facebookon nem szeretne reklámokat látni, annak márciustól nem lesz más lehetősége, mint hogy eltávolítsa az Instagram-profilját a Fiókközpontból.
Ha valaki az előfizetés mellett dönt, annak az alkalmazás használata helyett érdemes belépnie a Facebook webes felületére, itt ugyanis kedvezőbb áron veheti igénybe a szolgáltatást. Amíg a mobilos értesítésre kattintva a Facebook 4990 forintos havidíjat ajánl fel, addig a Fiókközponton belül az Egyéni hirdetésbeállításoknál már havi 9,99 euróért fizethetünk elő, ami mai árfolyamon kb. 3800 forintos költséget jelent, a további fiókok díja pedig 6 euró (kb. 2300 forint) lesz márciustól. Ez egy Facebook- és egy Instagram-fiókkal számolva nagyjából havi 2000 forint különbözetet jelent, vagyis
éves szinten 24 ezer forintot spórolhatunk, ha a webes felületen fizetünk elő.
Több összekapcsolt Instagram- és Facebook fiók esetén értelemszerűen még nagyobb a különbség, így márciustól a végösszeg könnyen átlépheti a havi tízezer forintot is. Az eltérést egyébként az okozza, hogy ha mobilon fizetünk elő a reklámmentes szolgáltatásra, akkor a tranzakció a Google Playen vagy az App Store-on keresztül megy végbe, amiről a Meta már korábban bejelentette, hogy többe fog kerülni, az átláthatóságot viszont nem könnyíti meg, hogy a mobilos értesítésnél forintban adják meg az előfizetés összegét, míg a webes felületen euróban. Arról, hogy milyen felületen hogy fizethetünk elő, ezen az oldalon tudunk tájékozódni.
Akik valamelyik Meta-fiókjukat hirdetések közzétételére vagy bevételszerzésre is használják, azoknak mindenképpen érdemes tudni, hogy a reklámmentes verzióra való áttérés jelentős korlátozásokkal jár együtt, ugyanis ebben az esetben nem fognak tudni hirdetéseket futtatni és bejegyzéseket kiemelni az adott fiókban. Ennek a Meta tájékoztatása szerint az az oka, hogy ezekhez a funkciókhoz a személyes adatokra is szükség van.