Akár tízezrekbe is kerülhet, ha reklámmentesen akarjuk használni a Facebookot és az Instagramot

2023 / 11 / 07 / Bobák Áron
Akár tízezrekbe is kerülhet, ha reklámmentesen akarjuk használni a Facebookot és az Instagramot
A funkció keddtől már Magyarországon is elérhető, ugyanakkor hosszabb távon sokat spórolhatunk, ha nem kattintunk egyből az előfizetésre.

Ahogy azt kedden sokan tapasztalhatták, a Facebook alkalmazásba belépve a szolgáltatás magyarországi felhasználóit egy értesítés fogadja, amely szerint el kell dönteniük, hogy szeretnék-e továbbra is ingyenesen használni a közösségi oldalt, vagy havi előfizetési díjért cserébe átváltanak a reklámmentes verzióra. Utóbbi esetben a Meta a továbbiakban nem gyűjt róluk személyes adatokat hirdetési célokra, emellett 24 órán belül az összes hirdetés is eltűnik a felületekről, ez pedig vonatkozik az összes, a Fiókközpontban megadott Facebook- és Instagram-fiókjukra.

Ahogy korábban írtunk róla, az előfizetéses modell bevezetésére az EU-s jogszabályok változása miatt volt szükség, hiszen a digitális piacokra vonatkozó jogszabály valamint a digitális szolgáltatásokra vonatkozó jogszabály életbe lépésével a Meta eddigi működési modellje komoly jogi következményekkel járhatott volna a cég számára. Ez azt is jelenti, hogy az előfizetés lehetősége egyelőre csak az Európai Unió országaiban, valamint néhány további európai országban válik elérhetővé.

A telefonon kapott értesítés arról tájékoztatja a felhasználókat, hogy március 1-ig 4990 forintért fizethetnek elő a reklámmentes szolgáltatásokra, ezután viszont az alap előfizetési díj mellett minden további, a Fiókközpontban szereplő Instagram és Facebook-fiókért további 3093 forintos havidíj kerül felszámításra. Ez a jelek szerint nem opcionális, vagyis ha valaki mondjuk csak a Facebookon nem szeretne reklámokat látni, annak márciustól nem lesz más lehetősége, mint hogy eltávolítsa az Instagram-profilját a Fiókközpontból.

Ha valaki az előfizetés mellett dönt, annak az alkalmazás használata helyett érdemes belépnie a Facebook webes felületére, itt ugyanis kedvezőbb áron veheti igénybe a szolgáltatást. Amíg a mobilos értesítésre kattintva a Facebook 4990 forintos havidíjat ajánl fel, addig a Fiókközponton belül az Egyéni hirdetésbeállításoknál már havi 9,99 euróért fizethetünk elő, ami mai árfolyamon kb. 3800 forintos költséget jelent, a további fiókok díja pedig 6 euró (kb. 2300 forint) lesz márciustól. Ez egy Facebook- és egy Instagram-fiókkal számolva nagyjából havi 2000 forint különbözetet jelent, vagyis

éves szinten 24 ezer forintot spórolhatunk, ha a webes felületen fizetünk elő.

Több összekapcsolt Instagram- és Facebook fiók esetén értelemszerűen még nagyobb a különbség, így márciustól a végösszeg könnyen átlépheti a havi tízezer forintot is. Az eltérést egyébként az okozza, hogy ha mobilon fizetünk elő a reklámmentes szolgáltatásra, akkor a tranzakció a Google Playen vagy az App Store-on keresztül megy végbe, amiről a Meta már korábban bejelentette, hogy többe fog kerülni, az átláthatóságot viszont nem könnyíti meg, hogy a mobilos értesítésnél forintban adják meg az előfizetés összegét, míg a webes felületen euróban. Arról, hogy milyen felületen hogy fizethetünk elő, ezen az oldalon tudunk tájékozódni.

Akik valamelyik Meta-fiókjukat hirdetések közzétételére vagy bevételszerzésre is használják, azoknak mindenképpen érdemes tudni, hogy a reklámmentes verzióra való áttérés jelentős korlátozásokkal jár együtt, ugyanis ebben az esetben nem fognak tudni hirdetéseket futtatni és bejegyzéseket kiemelni az adott fiókban. Ennek a Meta tájékoztatása szerint az az oka, hogy ezekhez a funkciókhoz a személyes adatokra is szükség van.


Hiánypótló funkcióval bővült a világszerte használt magyar szoftver
A memoQ az egyik legnépszerűbb fordítástámogató szoftver a szakmabeliek körében, a szoftver webes változata már a képernyő-felolvasó programokkal is kompatibilis, így biztosítva, hogy a vakok és gyengénlátók is önállóan tudják használni a szolgáltatást.
Itt tart ma a szexipar, nézz körül a Vágyaim.hu-nál, milyenek 2024-ben az okos-szexeszközök!
memoQ Lányok napja: a pályaválasztásról – nem csak lányoknak
memoQ Lányok napja: a pályaválasztásról – nem csak lányoknak
Véget ért a memoQ  Lányok napja, ami 2019 óta segíti a pályaválasztás előtt álló lányokat, hogy igazán kiteljesedjenek karrierjükben. Szenzitíven és nyitottan álltak a fiatalokhoz, kérdezték őket a digitális trendekről is: a TikTok az új YouTube, a Facebook régóta a boomereké, chatelni pedig már csak Instagramon szokás – beszámoló
Ezek a videók mutatják meg igazán, milyen fejlett kognitív képességekkel rendelkezik a Google új AI-asszisztense
Ezek a videók mutatják meg igazán, milyen fejlett kognitív képességekkel rendelkezik a Google új AI-asszisztense
A Project Astra megmosolyogtatóan ügyetlen rajzokról is gond nélkül megmondja, hogy mit ábrázolnak, ha pedig egymásután több képet mutatnak neki, akkor utólag is képes mindegyiket helyesen megnevezni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.