Félelem és reszketés San Franciscóban - Ilyenek voltak Elon Musk első napjai a Twitter élén

2022 / 11 / 03 / Pőcze Balázs
Félelem és reszketés San Franciscóban - Ilyenek voltak Elon Musk első napjai a Twitter élén
Múlt hét vége óta Elon Musk vezeti a világ egyik legismertebb közösségi szolgáltatását, a Twittert. A milliárdos ugyan az utolsó pillanatig megpróbált kitáncolni a platform megvásárlásából, ám most látszólag hatalmas lendülettel vetette bele magát a munkába.

Arról már többször írtunk a Rakétán, hogy milyen izgalmas, hosszú és kellemetlen előjáték kellett ahhoz, hogy megtörténjen a Twitter tulajdonosváltása, ám úgy tűnik, a szolgáltatás hétköznapjai sem lesznek unalmasak. Elon Musk, akit a legtöbben a Tesla és a SpaceX vezetőjeként ismernek, rögtön azzal indított, hogy kirúgta a cég felsővezetését, bár erre számítani lehetett az után, hogy korábban nyilvánosan szidta a munkájukat. Azzal is megvádolták Muskot, hogy azért sietett a felmondásokkal, mert így nem kell év végén részvénybónuszokat adnia az alkalmazottaknak - ő a TechCrunch-on olvasható hír szerint viszont csak annyit reagált erre, hogy "ez nem igaz". Hogy ezzel mennyire értene egyet az eltávolított vezérigazgató, pénzügyi igazgató, jogi vezető és megbízhatósági vezető, azt nem tudjuk. Azt viszont igen, hogy a megmaradt menedzsereknek napi tizenkét órát kell dolgozniuk, heti hét nap, hogy időre végezzenek a feladataikkal.

A CNBC szerint ez a csapatmunkának sem tesz jót, mindenki a saját túléléséért, illetve a munkájának a megtartásáért küzd - kivéve persze azt a két színészt, akik azt játszották el a vállalat főhadiszállása előtt, hogy épp elköszöntek tőlük. Az egyikük gyakorlatilag "Nyasgem"-ként mutatkozott be a riportereknek, a kezében egy kartondobozt tartva, és miközben a kirúgásáról panaszkodott, megjegyezte, hogy "Obama 2008-as győzelme sem következett volna be, ha Muské lett volna a Twitter". Akármit is jelentsen ez.

A hirdetőknél sem kisebb a felfordulás

Az új tulajdonos hiába próbálta előre csitítani azokat, akikből a platform él, egyelőre úgy tűnik, hogy nem járt sikerrel. Miközben azt írta, hogy a Twitterből nem lesz "mindenki-mindenki-ellen pokol", azért vásárolta meg, mert "szereti az emberiséget", és hisz a jó reklámban, a reklámozók egyelőre inkább szkeptikusak mindezzel kapcsolatban. Az hagyján, hogy a General Motors, ami a Tesla egyik konkurense, leállította a kampányait - ezt könnyen magyarázhatnánk azzal, hogy ehhez érdekük fűződik. Az viszont, hogy egy negyvenmilliárd dollárnyi reklámköltés felett diszponáló médiaügynökség, a Mediabrands is azt javasolja, hogy a partnerei, köztük a Johnson & Johnson, ideiglenesen állítsák le a Twitteren zajló kampányokat, már elgondolkodtatóbb.


Elon Musk az édesanyja társaságában érkezik meg egy halloweeni partyra 2022. október 31-én (Fotó: Rachpoot/Bauer-Griffin/GC Images)

Még a jogvédők is arra kérik a legnagyobb reklámozókat, köztük a Coca-Colát, a Disney-t vagy a Google-t, hogy követeljék meg a felhasználói biztonságot a szolgáltatástól. Musk korábban többször utalt rá, hogy radikálisan szólásszabadság-párti, ám nem tudni, hogy ez hogyan fér össze a kulcspiacaik, például Németország és India törvényeivel, illetve azzal, hogy a felhasználók és a hirdetők zöme valószínűleg inkább kerülné a szélsőséges tartalmakat böngészés közben.

A problémát jól illusztrálja, hogy a napokban maga Musk osztott meg egy sztorit egy, az otthonában megtámadott politikus-férjről, aki a Musk által idézett lap szerint igazából részegen, egy férfiprostituálttal múlatta az időt. Ugyanez a kiadvány azt állította korábban, hogy Hillary Clinton 2016-ban meghalt, és a dublőrét küldték vitázni Donald Trumppal. A Twitter új vezetője nem sokkal később letörölte a saját tweetjét, de a hirdetői és felhasználói aggodalmaktól ennél nehezebben fog tudni csak megszabadulni. Még akkor is, ha betartja az ígéretét, és valóban felállít egy "rendkívül sokszínű nézőpontokat" felvonultató moderációs tanácsot, hogy az döntsön arról, hogy mi maradhat a platformon, és mi nem.

Ha mindez nem lenne elég, a szolgáltatás körül is akad bizonytalanság

A TechCrunchon arról írnak, hogy Musk nyolcdolláros, ám a kevésbé tehetős régiókban olcsóbb előfizetéshez kötné a hivatalosan megerősített profilok üzemeltetését, a hosszabb videók posztolását, a kevesebb hirdetést, a gyorsabb válaszokat és a jobb keresést. Korábban húszdolláros havidíjról szóltak a pletykák, ám amikor az író-szupersztár Stephen King azt írta, hogy "b*sszák meg, inkább ők fizessenek nekem", akkor Elon Musk rögtön bedobta neki az alacsonyabb összeget egy válaszüzenetben. Ez a felfordulás azonban legalább egy szempontból jó hír. Egy olyan platformhoz, amelyet a kettővel ezelőtti vezérigazgatója, Jack Dorsey évekig elhanyagolt, ahol irreálisan sokat kellett akár apró újdonságokra is várni, végre megérkezett egy vezető, aki tud és mer gyorsan döntéseket hozni. Az már más kérdés, hogy milyeneket.

(Borítókép: Taylor Hill/Getty Images)

Donald Trump visszatérése és a rejtélyes X: nagy tervei vannak a Twitterrel Elon Musknak Az elmúlt napokban több érdekes részlet is kiderült arról, hogy mi lehet a Twitter sorsa Elon Musk irányítása alatt, aki hat év alatt csaknem megnégyszerezné a közösségi oldal felhasználóinak a számát.


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.