A Google fejlesztői olyan alkalmazást alkottak, ami automatikusan figyelmezteti a felhasználót arra, hogy ideje feltekinteni a telefon képernyőjéből, ha éppen séta közben használja. Az applikáció nem egy teljesen önálló app, hanem a Digitális Jóllét (Digital Wellbeing) alkalmazás egyik új feature-je, amely androidos telefonokon érhető el.
A Digitális Jólét egyféle paradoxon a kiegészítő eszközök között, a célja ugyanis az, hogy inkább kevesebb, mint több időt töltsünk a telefonunk nyomogatásával.
Ennek érdekében pedig olyan lehetőségeket kínál, mint például a Fókusz beállítás, amely átmenetileg szünetelteti bizonyos applikációk elérhetőségét, hogy jobban tudjunk a munkákra koncentrálni, vagy az időlimit megadása, amely megszabja, hogy mennyi időt tölthetünk egy nap egy-egy alkalmazás használatával: ha lejár a kiszabott idő, az app magától bezáródik és az ikonja elhalványodik.
— Jay Prakash Kamat (@jay__kamat) April 12, 2021
A Fel a Fejjel megjelenéséről először az XDA Developers oldalon számoltak be, itt azt írták, hogy az alkalmazás egyelőre csak béta verzióban létezik és még nincs róla hivatalos információ, hogy mikor jelenik meg, de nem sokkal később már több Twitter posztban is érkeztek beszámolók a feature-ről és a CNET is arról adott hírt, hogy a Pixel telefonokon már lehet használni az appot, később pedig valószínűleg a többi androidos telefonon is megjelenik a Digitális Jóllét beállításai között. A Fel a Fejjel használatához engedélyezni kell a fizikális aktivitásunk monitorozását, ez alapján tudja ugyanis eldönteni, hogy konkrétan mikor sétálunk, vagyis mikor van szükség a figyelmeztetésre.
Ha megadjuk a lokációnkat is, a telefonunk annak alapján szabja meg az üzenetek gyakoriságát, hogy éppen otthon vagyunk-e vagy nem (a saját lakásunkban kevésbé van szükség figyelmeztetésre).
Mivel a túlzott, folyamatos mobilozásból származó balesetek egyre gyakoribbak, a BBC például 2013-ban beszámolt egy nőről, aki beleesett egy csatornába, mivel üzenetküldés közben elfelejtett feltekinteni, ezenkívül, ahogy azt a Science videójában is illusztrálják, még kisebb gyalogosdugókat is okozhatunk azzal, ha a telefonunkat nézzük, nem az utat, ezért az ilyenfajta alkalmazások hasznosak lehetnek. Egyes országokban pedig akár a büntetést is segíthetnek elkerülni, ugyanis egyre több helyen tiltják be a séta közbeni mobilozást.
Ez is érdekelhet:
    
                     Tényleg a halálos ítéletünket írjuk alá, ha sétálás közben a telefonunkat nyomkodjuk?
            A sétálás közbeni mobilozás veszélyeire egyre több szakértő hívja fel a figyelmet, a korlátozása pedig már Magyarországon is felvetődött. Mások szerint egyszerűen áldozathibáztatásról van szó.
                
            Tényleg a halálos ítéletünket írjuk alá, ha sétálás közben a telefonunkat nyomkodjuk?
            A sétálás közbeni mobilozás veszélyeire egyre több szakértő hívja fel a figyelmet, a korlátozása pedig már Magyarországon is felvetődött. Mások szerint egyszerűen áldozathibáztatásról van szó.
        
    
    
                     Egy japán városban betiltották a sétálva mobilozást
            A yamatói városvezetés szerint a telefon képernyőjének bámulása figyelmetlenné teszi az embereket, így közegészségügyi kockázatot jelent.
                
            Egy japán városban betiltották a sétálva mobilozást
            A yamatói városvezetés szerint a telefon képernyőjének bámulása figyelmetlenné teszi az embereket, így közegészségügyi kockázatot jelent.
        
    
    
                     Milyen lenne az élet Google nélkül? Nem tudjuk!
            Milyen esélyei vannak egy telefonnak 2020-ban, amin nincs se Google Play, se Gmail, se Google Maps? Adtunk neki egy esélyt, hogy kiderítsük.
                
            Milyen lenne az élet Google nélkül? Nem tudjuk!
            Milyen esélyei vannak egy telefonnak 2020-ban, amin nincs se Google Play, se Gmail, se Google Maps? Adtunk neki egy esélyt, hogy kiderítsük.
        
    
 
 
         Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR