Forradalmi hangulat a Renault-nál: kínai gyárból érkezik Európa legolcsóbb villanyautója

2020 / 10 / 23 / Rácz Tamás
Forradalmi hangulat a Renault-nál: kínai gyárból érkezik Európa legolcsóbb villanyautója
A francia szakszervezetek komoly tiltakozásokba kezdtek, amiért a francia állam által is támogatott francia gyártó egy kínai üzemben készülő kocsival tervezi letarolni az európai piacot.

Az európai autóipar régóta figyeli árgus szemekkel Kínát. Most viszont úgy tűnik, a kínai autógyártás nem új, idegen márkák kétséges minőségű termékeivel rombolja majd le az itteni piacot. Lehet, hogy az európai központú vállalatok Kínában gyártott gazdasági trójai falovai okoznak komoly gondokat pont azoknak az európai családoknak, akiknek ezek az új autókat ezek a cégek el akarják adni.

A Renault pár napja rántotta le az utolsó leplet a Dacia Springről, arról az új kis villanyautóról, amely a maga műfajában a legolcsóbb, legelérhetőbb kocsi lesz Európában. Ez a kocsi viszont pont annyira Dacia, mint amennyire Renault: egy eredetileg Kínának tervezett és Kínában is gyártott, bár az EU piacain való megjelenésre felkészített autóról van szó. A Dacia Spring ugyanis a kínai Dongfeng vállalat üzemében készül majd - részben épp ezért is lehet annyira olcsó.

A francia autóipari szakszervezetek már jelezték is ellenérzésüket a dologgal szemben és komolyabb tiltakozó akciókra is lehet számítani részükről. Különösen pikáns részlet a történetben, hogy a Renault idén júniusban állami hitelkezességgel tudta elkerülni sok francia munkásának elbocsátását. Ezek után valóban zavarba ejtő, hogy a francia állam által megsegített francia cég kínai munkások által összeszerelt autóval tervezi letarolni az európai, benne a francia villanyautó-piacot.

Egy másik autós szakszervezet arra is igyekszik felhívni a politika figyelmét, hogy ha egy elektromos autót Kínából hoznak nagy tömegben az európai piacra, a szállítással összefüggő CO2-kibocsátás jelentősen megnöveli, ahogy ők mondják, "katasztrofálissá" változtathatja a kocsi, mint termék karbonlábnyomát.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Előfordult a valóságban, hogy egy utas vette át egy utasszállító repülőgép irányítását?
Előfordult a valóságban, hogy egy utas vette át egy utasszállító repülőgép irányítását?
Katasztrófafilmek visszatérő motívuma, hogy a pilóták elájulnak/meghalnak, így egy utasnak kell átvennie a gép irányítását, aki aztán a földi irányítás utasításai alapján biztonságosan landol a reptéren. Na de történt-e ehhez hasonló dolog a valóságban?
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.