Az európai autóipar régóta figyeli árgus szemekkel Kínát. Most viszont úgy tűnik, a kínai autógyártás nem új, idegen márkák kétséges minőségű termékeivel rombolja majd le az itteni piacot. Lehet, hogy az európai központú vállalatok Kínában gyártott gazdasági trójai falovai okoznak komoly gondokat pont azoknak az európai családoknak, akiknek ezek az új autókat ezek a cégek el akarják adni.
A Renault pár napja rántotta le az utolsó leplet a Dacia Springről, arról az új kis villanyautóról, amely a maga műfajában a legolcsóbb, legelérhetőbb kocsi lesz Európában. Ez a kocsi viszont pont annyira Dacia, mint amennyire Renault: egy eredetileg Kínának tervezett és Kínában is gyártott, bár az EU piacain való megjelenésre felkészített autóról van szó. A Dacia Spring ugyanis a kínai Dongfeng vállalat üzemében készül majd - részben épp ezért is lehet annyira olcsó.
A francia autóipari szakszervezetek már jelezték is ellenérzésüket a dologgal szemben és komolyabb tiltakozó akciókra is lehet számítani részükről. Különösen pikáns részlet a történetben, hogy a Renault idén júniusban állami hitelkezességgel tudta elkerülni sok francia munkásának elbocsátását. Ezek után valóban zavarba ejtő, hogy a francia állam által megsegített francia cég kínai munkások által összeszerelt autóval tervezi letarolni az európai, benne a francia villanyautó-piacot.
Egy másik autós szakszervezet arra is igyekszik felhívni a politika figyelmét, hogy ha egy elektromos autót Kínából hoznak nagy tömegben az európai piacra, a szállítással összefüggő CO2-kibocsátás jelentősen megnöveli, ahogy ők mondják, "katasztrofálissá" változtathatja a kocsi, mint termék karbonlábnyomát.