Az európai autóipar régóta figyeli árgus szemekkel Kínát. Most viszont úgy tűnik, a kínai autógyártás nem új, idegen márkák kétséges minőségű termékeivel rombolja majd le az itteni piacot. Lehet, hogy az európai központú vállalatok Kínában gyártott gazdasági trójai falovai okoznak komoly gondokat pont azoknak az európai családoknak, akiknek ezek az új autókat ezek a cégek el akarják adni.
A Renault pár napja rántotta le az utolsó leplet a Dacia Springről, arról az új kis villanyautóról, amely a maga műfajában a legolcsóbb, legelérhetőbb kocsi lesz Európában. Ez a kocsi viszont pont annyira Dacia, mint amennyire Renault: egy eredetileg Kínának tervezett és Kínában is gyártott, bár az EU piacain való megjelenésre felkészített autóról van szó. A Dacia Spring ugyanis a kínai Dongfeng vállalat üzemében készül majd - részben épp ezért is lehet annyira olcsó.
A francia autóipari szakszervezetek már jelezték is ellenérzésüket a dologgal szemben és komolyabb tiltakozó akciókra is lehet számítani részükről. Különösen pikáns részlet a történetben, hogy a Renault idén júniusban állami hitelkezességgel tudta elkerülni sok francia munkásának elbocsátását. Ezek után valóban zavarba ejtő, hogy a francia állam által megsegített francia cég kínai munkások által összeszerelt autóval tervezi letarolni az európai, benne a francia villanyautó-piacot.
Egy másik autós szakszervezet arra is igyekszik felhívni a politika figyelmét, hogy ha egy elektromos autót Kínából hoznak nagy tömegben az európai piacra, a szállítással összefüggő CO2-kibocsátás jelentősen megnöveli, ahogy ők mondják, "katasztrofálissá" változtathatja a kocsi, mint termék karbonlábnyomát.
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR