Hamarosan már nem kell külön fizetnünk az összes streamingplatformért, de kérdés, hogy ez kinek éri meg igazán

2024 / 05 / 28 / Bobák Áron
Hamarosan már nem kell külön fizetnünk az összes streamingplatformért, de kérdés, hogy ez kinek éri meg igazán
Ahogy a streamingplatformok száma egyre nő, a felhasználók úgy szoknak rá egyre jobban, hogy lemondják azokat az előfizetéseiket, amiket nem használnak. Ez a helyzet egy korábban elképzelhetetlen folyamatot indított el a szolgáltatók között, akik a jelek szerint egyre inkább hajlandóak a konkurenciával is összebútorozni annak érdekében, hogy ne veszítsék el az előfizetőiket.

A Disney és a Warner Bros. Discovery május elején jelentették be, hogy hamarosan egyesítik erőiket, így egy előfizetéssel lesz elérhető a Disney+, a Max (korábbi nevén HBO Max) és a Hulu streamingplatformok teljes kínálata. Bár a bejelentés arra nem tért ki, hogy a nyáron érkező új szolgáltatást mennyiért vehetik majd igénybe a felhasználók, az biztosan kijelenthető, hogy olcsóbb lesz, mintha valaki külön-külön szeretne előfizetni ezekre a platformokra.

Hogy ez a Disneynek és az HBO-nak miért éri meg, arra viszonylag egyszerű a válasz: ahogy azt a The New York Times áprilisi cikkében John Koblin alaposan körüljárta, az Egyesült Államokban a felhasználók egyre tudatosabbak az előfizetésekkel kapcsolatban, így ma már a jelentős részük egyszerűen lemondja azokat a szolgáltatásokat, amikre éppen nincs szüksége. Ez nem is meglepő, hiszen a Deloitte piackutató statisztikái szerint az átlagos amerikainak ma már egyszerre négy platformra van előfizetése, amire összesen 61 dollárt áldoz havonta, ez pedig rendkívül meredek emelkedés az egy évvel korábbi, 48 dolláros átlagos előfizetési díjhoz képest. Az elemzők szerint a streamingpiac emiatt mára elérte azt a szintet, amikor nem nagyon tudnak több pénzt kisajtolni a felhasználókból; ezt mutatja az is, hogy a megkérdezettek mintegy fele nyilatkozott úgy, hogy lemondaná az előfizetését, ha az öt dollárral emelkedne.

Pedig a szolgáltatók az elmúlt években az exkluzív tartalmak gyártása mellett számos más megoldással is igyekeztek magukhoz láncolni a felhasználókat: minden bizonnyal erre vezethető vissza az is, hogy a kezdeti időket jellemző binge-watching után (vagyis amikor egy teljes sorozatot egyszerre adtak ki, így azt egyben le lehetett darálni) ma már a legtöbb streamingplatformra gyártott sorozatnak is ugyanúgy hetente érkeznek új részei, ahogy azt a lineáris tévézésnél megszoktuk, de egy streamingszolgáltató esetében azt a jelenséget is nehéz lenne mással indokolni, hogy csak havi előfizetésre van lehetőség, és nem lehet mondjuk egy napra előfizetni vagy a minket érdeklő filmet, sorozatot külön megvásárolni. Hogy ezek a próbálkozások nem igazán jöttek be, annak a jelei már régóta mutatkoznak, a Forbes például már 2018-ban arról írt, hogy egy évtizednyi folyamatos csökkenés után egyre több felhasználó tér vissza a torrentekhez, aminek az egyre emelkedő előfizetési díjak mellett egy másik fontos oka is van.

A felhasználók számára ugyanis az is egyre nagyobb problémát jelent, hogy számon tartsák, hogy melyik film és sorozat melyik szolgáltatónál érhető el. Ezt a problémát a közös előfizetési lehetőség szintén mérsékli, hiszen a Disney+ és a Warner Bros. Discovery esetében például az ABC, a CNN, a DC, a Discovery, a Disney, a Food Network, az FX, az HBO, a HGTV, a Hulu, a Marvel, a Pixar, a Searchlight és a Warner Bros. összes műsorát egy helyen találhatják majd meg a felhasználók. Az érintett cégek várakozásai szerint ennek az lesz az eredménye, hogy a felhasználók sokkal kisebb hányada mondja majd le az előfizetését, hiszen mindig lesz valami néznivaló, így pedig ha az egy platformra eső előfizetési díj csökken is, összességében mégis sokkal jobb bevételeket érhetnek el.

A közös előfizetés ötlete egyébként nem teljesen új, a Disneynek és a Hulunak például már régebb óta van ilyen szolgáltatása, a jelek szerint pedig a hasonló kezdeményezések a jövőben egyre elterjedtebbé válhatnak. Alig egy héttel a fenti bejelentés után az egyik legnagyobb amerikai kábeltelevíziós vállalat, a Comcast is beharangozott egy hasonló csomagot, amelyben a Netflix, az Apple TV valamint a saját streamingplatformjuk, a Peacock műsorait teszik egyben elérhetővé a felhasználók számára. A héten induló StreamSaver szolgáltatás 15 dollárjába kerül az amerikai előfizetőknek, ami onnan nézve valóban nagyon olcsó, hogy a három streamingplatform előfizetési díja külön-külön összesen 23 dollárba kerülne, ha viszont azt nézzük, hogy a két húzónév, vagyis a Netflix és az Apple TV azonos szintű csomagjára összesen havi 17 dollárért lehet előfizetni, akkor látható, hogy jelentős megtakarítást csak azoknak jelent, akik amúgy is mindhárom platformra előfizetnének.

(Fotó: Giuliano Benzin/Getty Images, Bernd von Jutrczenka/picture alliance via Getty Images)

Kipróbáltuk az appot, ami segít kiigazodni a streaming-káoszban A Plex-szel ki lehet deríteni, hogy melyik film melyik streaming platformon érhető el.


Robotlázadás zajlott le Kínában - egy robot megszöktetett tizenkét másikat
Robotlázadás zajlott le Kínában - egy robot megszöktetett tizenkét másikat
Úgy tűnik, hogy a robotforradalom elkezdődött, de az egész esemény valójában egy teszt volt.
Instant üzleti nyelvvizsga vagy bábeli zűrzavar: jövőre érkezik az automata szinkrontolmácsolás a Teams-be
Instant üzleti nyelvvizsga vagy bábeli zűrzavar: jövőre érkezik az automata szinkrontolmácsolás a Teams-be
De nem csak ezzel tenné hatékonyabbá az online megbeszéléseket a Microsoft.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.