Hidrogénautó is indul a 2023-as Dakar Rally-n

2021 / 03 / 26 / Rácz Tamás
Hidrogénautó is indul a 2023-as Dakar Rally-n
Egy francia motorsport-csapat egy német járműfejlesztő vállalattal közösen építi a hidrogéncellás versenyautót.

A francia Green Corp Konnection műszaki-energetikai vállalatcsoport technikai sportokra szakosodott részlege, a GCK Motorsport tavaly még a 2024-es Dakarra ígért egy tüzelőanyagcellás, hidrogénnel működő, károsanyag-kibocsátás-mentes versenyautót. Tegnapi közleményükben azonban előrébb hozták a céldátumot és megnevezték azt az együttműködő partnerüket is, akivel közösen építik meg az egyedi hajtásláncot a kocsiba.

Az e-Blast H2 néven fejlesztett versenyautó vázát egy kétszeres Dakar-győztes konstrukció, a Peugeot 3008 DKR adja. Az autó elsődleges energiaforrása egy 200 kW, 272 lóerő teljesítményű, kifejezetten a kocsihoz készülő hidrogéncella lesz. Az autó csúcsteljesítménye viszont ennél lehet jóval magasabb, hiszen a hidrogénautók üzemanyagcellája nem kizárólag közvetlenül a motornak vagy motoroknak termel energiát, hanem egy pufferakkumulátort is tölt. Tehát a hidrogénautó voltaképpen egy olyan elektromos autó, ami nem a konnektorból, hanem a hidrogéncellából tölti az akkuját.


A Peugeot Dakar-autója 2017-ben és 18-ban is megnyerte a ralit

Az e-Blast H2-t a 2022-es Dakaron már meg szeretné mutatni a közönségnek a GCK Motorsport, az első versenye pedig a 2023-as lehet

Az autó hajtásláncát a német FEV járműipari fejlesztővállalat készíti, a hidrogéncellák szállítója pedig az EKPO, egy másik német autóipari fejlesztő és egy műanyagipari cég együttműködésével létrejött joint venture cég lesz.


A versenyautó hidrogéncellája még nincs kész, de egy szép látványtervet azért már közöltek róla

Ez is érdekelhet:

Hidrogénnel hajtott versenyautó építésében segít holland egyetemistáknak a Hyundai Ha elkészül, az együttműködésből születő kocsi lesz a világ leggyorsabb hidrogén-versenyautója.

Az osztrák posta és az OMV kétezer hidrogénüzemű teherautót ereszt Ausztria útjaira Az olajvállalat új elektrolizáló üzemében készül majd a hidrogén, amivel a postásautók csendben, emissziómentesen viszik a csomagokat.

A világ első hidrogénautója és üzemanyagcellás traktorja már a Holdra szállás előtt elkészült Bár az üzemanyagcellás autózás ezekben az években kezdett igazán beindulni, a technológia már több mint fél évszázados.


Tényleg rémes hatása van az azték halálsípnak az emberi agyra
Tényleg rémes hatása van az azték halálsípnak az emberi agyra
Az agyi szkennelés szerint kifejezetten kísérteties hatással van a síp az emberi agyra, ami a leginkább az uncanny valley jelenségre hasonlít.
422 millió éve kifejlődött sejtből készítettek egy állatot
422 millió éve kifejlődött sejtből készítettek egy állatot
Olyan sejtből nyerték ki a gént, amely ősibb, mint maga az állati élet a Földön.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.