Hidrogénautó is indul a 2023-as Dakar Rally-n
2021 / 03 / 26 / Rácz Tamás
Hidrogénautó is indul a 2023-as Dakar Rally-n
Egy francia motorsport-csapat egy német járműfejlesztő vállalattal közösen építi a hidrogéncellás versenyautót.

A francia Green Corp Konnection műszaki-energetikai vállalatcsoport technikai sportokra szakosodott részlege, a GCK Motorsport tavaly még a 2024-es Dakarra ígért egy tüzelőanyagcellás, hidrogénnel működő, károsanyag-kibocsátás-mentes versenyautót. Tegnapi közleményükben azonban előrébb hozták a céldátumot és megnevezték azt az együttműködő partnerüket is, akivel közösen építik meg az egyedi hajtásláncot a kocsiba.

Az e-Blast H2 néven fejlesztett versenyautó vázát egy kétszeres Dakar-győztes konstrukció, a Peugeot 3008 DKR adja. Az autó elsődleges energiaforrása egy 200 kW, 272 lóerő teljesítményű, kifejezetten a kocsihoz készülő hidrogéncella lesz. Az autó csúcsteljesítménye viszont ennél lehet jóval magasabb, hiszen a hidrogénautók üzemanyagcellája nem kizárólag közvetlenül a motornak vagy motoroknak termel energiát, hanem egy pufferakkumulátort is tölt. Tehát a hidrogénautó voltaképpen egy olyan elektromos autó, ami nem a konnektorból, hanem a hidrogéncellából tölti az akkuját.


A Peugeot Dakar-autója 2017-ben és 18-ban is megnyerte a ralit

Az e-Blast H2-t a 2022-es Dakaron már meg szeretné mutatni a közönségnek a GCK Motorsport, az első versenye pedig a 2023-as lehet

Az autó hajtásláncát a német FEV járműipari fejlesztővállalat készíti, a hidrogéncellák szállítója pedig az EKPO, egy másik német autóipari fejlesztő és egy műanyagipari cég együttműködésével létrejött joint venture cég lesz.


A versenyautó hidrogéncellája még nincs kész, de egy szép látványtervet azért már közöltek róla

Ez is érdekelhet:

Hidrogénnel hajtott versenyautó építésében segít holland egyetemistáknak a Hyundai Ha elkészül, az együttműködésből születő kocsi lesz a világ leggyorsabb hidrogén-versenyautója.

Az osztrák posta és az OMV kétezer hidrogénüzemű teherautót ereszt Ausztria útjaira Az olajvállalat új elektrolizáló üzemében készül majd a hidrogén, amivel a postásautók csendben, emissziómentesen viszik a csomagokat.

A világ első hidrogénautója és üzemanyagcellás traktorja már a Holdra szállás előtt elkészült Bár az üzemanyagcellás autózás ezekben az években kezdett igazán beindulni, a technológia már több mint fél évszázados.


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.