Hidrogénnel hajtott versenyautó építésében segít holland egyetemistáknak a Hyundai

2021 / 03 / 24 / Rácz Tamás
Hidrogénnel hajtott versenyautó építésében segít holland egyetemistáknak a Hyundai
Ha elkészül, az együttműködésből születő kocsi lesz a világ leggyorsabb hidrogén-versenyautója.

A hollandiai Delfti Műszaki Egyetem (T.U. Deft) hallgatóinak egy elszánt csoportja Forze Hydrogen Racing néven már évek óta fejleszt üzemanyagcellás versenyautókat, az emissziómentes, hidrogénalapú mobilitás népszerűsítésének céljával. A Hyundai pedig a ma még egy kezünkön megszámlálható számú sorozatgyártású hidrogénautót kínáló márka egyike. A két társaság most egymásra talált: a Hyundai és a Forze Hydrogen Racing partnerségi megállapodást kötött a hidrogéncellás autózással szerzett tapasztalataik megosztására és a hidrogénalapú motorsport intézményének fejlesztésére.

A holland egyetemisták Forze IX nevű versenyautó-prototípusa mostantól a Hyundai mérnökeinek segítségével épülhet tovább. A tervek szerint 2022-ben készül majd el végleges formájában a kocsi, amellyel a fejlesztők 300 km/h-s végsebességet és három másodperc alatti 0-100 km/h-s gyorsulást kívánnak elérni. Ha ez összejön, illetve ha addig nem előzi meg őket egy másik mérnökcsapat (a szó minden értelmében), akkor a Forze IX lesz a világ leggyorsabb üzemanyagcellás versenyautója.

A másfél tonnás, zárt karosszériás, stílusában a Le Mans-i futam autóira emlékeztető kocsi másfél tonnás tömegét két hidrogéncella mozgatja, 240 kilowattos összteljesítménnyel. Az összkerékhajtású autó villanymotorjai azonban átmenetileg 600 kilowattos, 816 lóerős teljesítményt is leadhatnak, mert az üzemanagcellák és a motor között van egy nagy teljesítményű pufferakkumulátor.

Ez is érdekelhet:

Az osztrák posta és az OMV kétezer hidrogénüzemű teherautót ereszt Ausztria útjaira Az olajvállalat új elektrolizáló üzemében készül majd a hidrogén, amivel a postásautók csendben, emissziómentesen viszik a csomagokat.

A világ első hidrogénautója és üzemanyagcellás traktorja már a Holdra szállás előtt elkészült Bár az üzemanyagcellás autózás ezekben az években kezdett igazán beindulni, a technológia már több mint fél évszázados.

Hamburgban hamarosan szél és a Nap termel majd 100MW-ot egy volt széntüzelésű erőműben A szóban forgó klímaegyensúly-borogató létesítmény a moorburgi széntüzelésű erőmű, a cél pedig az, hogy az átalakítás után, befejezve a légkör széndioxiddal történő dúsítását, szél- és napenergiából hidrogént állítson elő helyi felhasználásra.


Ilyen lesz a Kia új elektromos járműve
Ilyen lesz a Kia új elektromos járműve
A PV5 első verzióját már tesztelik, várhatóan 2025-ben jelenik meg.
Az elektromos autók nem csak elvesznek, hanem adnak is energiát, ha kell
Az elektromos autók nem csak elvesznek, hanem adnak is energiát, ha kell
Elektromos autók táplálták energiával az ausztrál villamosenergia-hálózatot egy áramszünet alatt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.