Hogy mi vár a TikTokra a választások után, az nem teljesen tiszta. Belső, vállalati források szerint a cég hetek óta nem tud semmiféle, értelmes kommunikációt folytatni az USA külföldi befektetésekkel foglalkozó bizottságával (committee on foreign investment in the United States (CFIUS)). Felső-vezetői szinten azonban továbbra is elkötelezettek, hogy az Oracle és a Walmart amerikai vállalatokkal társuljanak a nemzetbiztonsági aggodalmak elkerülése érdekében. Ehhez az amerikai TikTok akkor is tartaná magát, ha a következő elnök, Joe Biden nem folytatna olyan heves hadjáratot ellenük, mint az elődje.
Biden tervei azonban egyelőre nem ismertek a céggel kapcsolatban, és lejárt az a november 12-ei határidő is, mellyel a kínai ByteDance el kellett volna, hogy adja az amerikai érdekeltségeit az Oracle-nek és a Walmart-nak. A vállalat egyébként ezen határidő 30 napos meghosszabítását kérte, mivel várnak a kormányzati engedélyre a szerződéssel kapcsolatban. Végül a 30 helyett csak 15 napos halasztást ítéltek meg nekik a szerződéssel kapcsolatban, tehát az új határidő november 27.
A Trump-adminisztráció már nem igen kommunikál a vállalattal, Joe Biden, következő elnök tervei pedig nem ismertek. Magyarán marad a bizonytalanság legalább november 27-ig. Magyarországon a hivatalos szervek sincsenek jó véleménnyel az alkalmazásról, a Nemzeti Kibervédelmi Intézet honlapján egy Euronews interjúra hivatkozva azt írják, hogy az adatkezelés szempontjából nem teljesen biztonságos az applikáció, ugyanakkor üdvözölték a „Family Pairing” opciót, amely segítségével a szülők több mindent is megszabhatnak az applikáció használatával kapcsolatban a gyerekeik számára. A Euronews interjújához híven a Nemzeti Kibervédelmi Intézet összefoglalója hozzáteszi azt is, hogy a „monitorozással szemben az őszinte, bizalmon alapuló kommunikáció hasznosabb lehet.” Ugyanakkor az eredeti Euronews interjúban az is elhangzott, hogy a veszélyeket mérlegelve a szakértő nem ajánlja 13 éves kor alatti gyerekeknek az alkalmazás használatát.
Magyar nyelven az opció a „Beállítások és adatvédelem” menüben található, a „Tartalom és tevékenység”-cím alatt „családi biztonság” néven. Az opcióhoz tartozó ikon egy házikó, benne egy szívvel. Ha megnyitjuk, az opció hivatalos elnevezése (az egészen zseniális): „A TikTok családbarát jellegének megőrzése” alatt találjuk a lehetőségeket, de ezekre még később visszatérünk. A folytatás gomb megnyomása után ki kell jelölnünk, hogy szülők vagy gyerekek (tinik) vagyunk-e, majd kapunk egy QR-kódot, amit gyerekünk telefonján kell beolvasni a hasonló opciókon átrágva magunk, csak abban az esetben a folytatás után értelemszerűen a „tinit” kell választanunk.
A beállítások egyébként rendkívül hasznosak azoknak, akik nem tudnak teljesen elköteleződni az említett, „bizalmon alapuló kommunikáció” ereje mellett. Ugyanis korlátozhatjuk gyerekünk hozzáférését a nem megfelelő tartalmakhoz, beállíthatjuk, hogy a gyerek fiókja privát- vagy nyilvános legyen-e, sőt napi TikTok-nézési limitet is aktiválhatunk – naponta összesen 40, 60 és 90 percnyi tiktokozás választható. Mivel nekem nincs kamasz gyerekem, nem tudom, mennyire hasznos ez, vagy a kölyök mennyire egyszerűen játssza ki, de a napi limit legalábbis üdvözlendő dolog, amit az ember akár saját magának is beállíthat.
A Facebookon, a Twitteren, de még a TikTokon is cenzúrázzák Trumpot
Ha sós vízbe tesszük, tényleg apró lárvák másznak elő az eperből?