A Gábor Dénes által több mint hetven évvel ezelőtt felvetett koncepció, a holografikus megjelenítés azóta már kidolgozott formái, többek között a mélytanulási módszerrel megvalósított számítógép által generált holográfia, egyre nagyobb szerepet kapnak a digitális megjelenítés terén, új színt hozva az online felületeken zajló kommunikáció területére. A háromdimenziós megjelenítés élethűbbé, kézzelfoghatóbbá teheti videókonferenciák résztvevőit, immerzívebb élményt nyújthat a metaverzumokba való belépéskor, mindezt úgy, hogy közben nem kell kényelmetlen kiegészítőket, VR sisakot viselnie a felhasználónak.
A minőségi és mindenki számára elérhető otthoni holografikus kijelzők ideje azonban még nem jött el, a hologram fülkék egyelőre nagyméretű, drága és exkluzív termékek, amelyeket elsősorban speciális célokra, például egészségügyi intézményekben alkalmaznak. A Portl ezen a helyzeten szeretne változtatni a legújabb találmányával, a holografikus monitorral, ami, bár az ára alapján még mindig luxuskategóriás eszköz, de kisebb mérete miatt hétköznapi használatra is alkalmasabb.
Az M egy, a hagyományos kijelzőknél jóval vaskosabb monitor, amelyet asztali, hordozható kommunikációs és média eszközként jellemez a gyártócég. A mesterséges intelligenciával ellátott, érintőképernyős berendezés 16 GB memóriával és 1 TB tárhellyel rendelkezik és előre felvett vagy valós idejű videók holografikus megjelenítésére is képes. A cég az elsődleges felhasználási területet a videók lejátszása és a kommunikáció mellett a távorvoslásban, az online vásárlásban (még rendelés előtt megnézhetjük, hogyan áll rajtunk egy-egy ruha) és az NFT-k kiállításában látja.
A termék, amelyet a tervek szerint márciusban mutatnak majd be élőben, már előrendelhető 100 dollár letétért, az otthoni verzió (Home) végső ára 2000 dollár (637 000 forint) körül mozog, az üzleti verzió (Enterprise) 5000 dollárba (1 590 000 forint) kerül majd.
(New Atlas Fotó: Portl)