A Cambridge Egyetem Oktatási Kara és a Cambridge Egyetem Kórháza hologram technológián alapuló programot indít, ami segítséget nyújt a tanulók, orvosok és nővérek számára ahhoz, hogy valódi páciensek bevonása nélkül is felkészülhessenek a különböző kezelések elvégzésére és a komplikált diagnosztikai vizsgálatokra. A hologramos szimulációk előnye a valódi szituációkkal szemben, hogy bármikor rendelkezésre állnak, nem csak a helyszínről, hanem a világ bármely pontjáról elérhetőek akár VR sisakok használata nélkül is, tablettel vagy okostelefonnal, és olyan speciális eseteket is vizsgálhatnak a segítségükkel, amelyekre egyébként nem gyakran nyílna lehetőség.
A program első lépéseként például sürgős beavatkozást igénylő vészhelyzeti eseteket modelleznek majd a hologramok bevonásával, amelyekkel a valós emberi reakciókat és a "humán faktort" is tanulmányozhatják a résztvevők a fizikai aspektusok mellett.
"A való életbeli, valós idejű orvosi ellátás szimulációja interaktív, válaszolni képes betegeket, gyakorlati eszközöket és folyamatosan fejlődő helyzeteket igényel, amelyeket a hagyományos módszerekkel nem lehet lemodellezni."
- mondta Dr Arun Gupta, a Cambridge Egyetem Kórházainak konzulense.
A hologramos kivetítéssel működő MR (mixed reality) technológiát a GigXR biztosítja majd, az oktatók a platform használatával pedig szabadon módosíthatják egy-egy szimulált helyzet komplexitását, annak függvényében, hogy a tréning milyen digitális elemek (orvosi eszközök, páciensek) megjelenítését igényli.
Hasonló, hologram technológián alapuló orvosi oktatási programok már máshol is indultak, az egyik legfuturisztikusabb megoldást a PORTL fülkék jelentik, amelyek egyikét a Közép-Floridai Egyetemen állították fel tavaly augusztusban, hogy a Dr Hologram programmal a hologramfülkében megjelenített akár előre rögzített, akár valós idejű szituációk elemzésével gyakorolják a hallgatók az orvoslás tudományát. A fülke alkalmazásával nem kell minden résztvevőnek VR eszközt vagy tabletet használnia a kivetített képek megjelentítéséhez, mivel a hologramok magában a fülkében láthatóak.
(Fotó: University of Cambridge/Faculty of Education )