A Volkswagen az elektromos autózás terén nagy lépéseket tett az elmúlt időszakban, többek között azt is bejelentették, hogy a Golf modellek kilencedik generációs tagjai az ID széria részeként jelenthetnek majd meg, vagyis elektromos meghajtást kapnak (bár a Golfnak korábban is létezett e-verziója), valamint olyan elektromos kísérleti autón, a Gen.Travelen is dolgozik, amely az önvezető autók technológiájának tesztelését és demonstrációját szolgálja majd. A vállalat az elektromos meghajtást azonban már nem csak a négykerekű járművekben, hanem egy ötkerekű személyszállítóban is elkezdte alkalmazni, megépítették ugyanis a 20 km/h-ás sebességgel száguldó irodai széket, az épületeken belüli közlekedés megreformálására.
A szék, aminek külön nevet nem adtak (feltehetően azért sem, mert soha nem kerül majd tömeggyártásba), azzal a céllal jött létre, hogy bizonyítsák: lehetséges az irodai dolgozók számára azt az érzést nyújtani egy székkel, mintha egy Volkswagen autóban dolgoznának. Hogy erre mekkora az igény vagy szükség a dolgozók részéről, azt nem lehet biztosan tudni, de a norvég mérnökök mindenesetre nem végeztek félmunkát:
az ülőalkalmatosságot minden extrával felszerelték, ami az irodai közlekedés kényelmét és biztonságát garantálja.
A "sofőr" elé kerülő akadályokat az ultrahangos szenzorok és a hátsó kamera érzékeli, ez utóbbinak a képét a kartámaszba épített kijelző mutatja, hogy ne kelljen mindig hátrafordulni a környezet forgalmának ellenőrzéséhez. A biztonságot szolgálja a becsatolható biztonsági öv, az első index-, és hátsó féklámpa, a kényelmet pedig a pedállal működő meghajtás, az integrált hangszórók, amelyek egyetlen gombnyomásra zenét is játszanak, a fűthető ülés és a diszkófények, amelyek bulihangulatot varázsolhatnak a pénteki délutánokba a munkaidő lejárta után. Mivel az akkumulátor egy feltöltéssel 12 kilométer megtételére teszi képessé a járművet, ezért az irodán belüli közlekedéshez valószínűleg nem kell túl gyakran a töltéssel bajlódni.
A szék, bármennyire hasznos kiegészítője lehetne a mindennapos feladatvégzésnek a munkahelyeken, nem vásárolható meg, de Norvégiában a vállalat szalonjaiban kipróbálható a Dezeen leírása szerint. A speciális járművet az elektromos autókat bemutató Bjørn Nyland YouTube videójában lehet alaposabban megtekinteni.
(Fotó: Volkswagen)