Húsz kilométer per órával haladhatunk az irodában a Volkswagen székével

2022 / 11 / 18 / Bobák Zsófia
Húsz kilométer per órával haladhatunk az irodában a Volkswagen székével
Az autógyártó norvég mérnökei sok-sok munka befektetésével létrehozták a széket, ami soha nem kerül majd kereskedelmi forgalomba, de egy próbakörre elvihető.

A Volkswagen az elektromos autózás terén nagy lépéseket tett az elmúlt időszakban, többek között azt is bejelentették, hogy a Golf modellek kilencedik generációs tagjai az ID széria részeként jelenthetnek majd meg, vagyis elektromos meghajtást kapnak (bár a Golfnak korábban is létezett e-verziója), valamint olyan elektromos kísérleti autón, a Gen.Travelen is dolgozik, amely az önvezető autók technológiájának tesztelését és demonstrációját szolgálja majd. A vállalat az elektromos meghajtást azonban már nem csak a négykerekű járművekben, hanem egy ötkerekű személyszállítóban is elkezdte alkalmazni, megépítették ugyanis a 20 km/h-ás sebességgel száguldó irodai széket, az épületeken belüli közlekedés megreformálására.

A szék, aminek külön nevet nem adtak (feltehetően azért sem, mert soha nem kerül majd tömeggyártásba), azzal a céllal jött létre, hogy bizonyítsák: lehetséges az irodai dolgozók számára azt az érzést nyújtani egy székkel, mintha egy Volkswagen autóban dolgoznának. Hogy erre mekkora az igény vagy szükség a dolgozók részéről, azt nem lehet biztosan tudni, de a norvég mérnökök mindenesetre nem végeztek félmunkát:

az ülőalkalmatosságot minden extrával felszerelték, ami az irodai közlekedés kényelmét és biztonságát garantálja.

A "sofőr" elé kerülő akadályokat az ultrahangos szenzorok és a hátsó kamera érzékeli, ez utóbbinak a képét a kartámaszba épített kijelző mutatja, hogy ne kelljen mindig hátrafordulni a környezet forgalmának ellenőrzéséhez. A biztonságot szolgálja a becsatolható biztonsági öv, az első index-, és hátsó féklámpa, a kényelmet pedig a pedállal működő meghajtás, az integrált hangszórók, amelyek egyetlen gombnyomásra zenét is játszanak, a fűthető ülés és a diszkófények, amelyek bulihangulatot varázsolhatnak a pénteki délutánokba a munkaidő lejárta után. Mivel az akkumulátor egy feltöltéssel 12 kilométer megtételére teszi képessé a járművet, ezért az irodán belüli közlekedéshez valószínűleg nem kell túl gyakran a töltéssel bajlódni.

A szék, bármennyire hasznos kiegészítője lehetne a mindennapos feladatvégzésnek a munkahelyeken, nem vásárolható meg, de Norvégiában a vállalat szalonjaiban kipróbálható a Dezeen leírása szerint. A speciális járművet az elektromos autókat bemutató Bjørn Nyland YouTube videójában lehet alaposabban megtekinteni.

(Fotó: Volkswagen)

A legextrémebb gamer székek új dimenziókat nyitnak meg a játékosok előtt - itt van néhány radikális megoldás 2006 előtt még műanyag- és fémszékeken görnyedtek a világ Starcraft rajongói. Két gazdasági válság, a koreai és az amerikai és egy nagyon rosszul időzítő cég kellett hozzá, hogy a hátak kiegyenesedjenek. Azóta, ha akarunk, már ágyból is vehetünk gamer verziót. Mutatunk néhányat a legextrémebbek közül.


Félkerekű, önegyensúlyozó vonat 1910-ből – a giroszkópos járművek őrült története: 2. rész
Félkerekű, önegyensúlyozó vonat 1910-ből – a giroszkópos járművek őrült története: 2. rész
A giroszkópos önegyensúlyozó autó egy dolog, de egészen más súlycsoport egy teljes, önegyensúlyozó vonatszerelvény – mégis elkészült ez utóbbi is a 20. század elején. Miért és hogyan fejlesztették ki egyáltalán, és végül is hova tűnt a giroszkópos vonat? – Ezekről szól a cikksorozatunk második, befejező része.
A Model A repül is és autó is, de mégsem olyan, mint a filmek repülő autói
A Model A repül is és autó is, de mégsem olyan, mint a filmek repülő autói
Az Alef Aeronautics által fejlesztett Model A távolról valódi autónak tűnik, közelről egy kabin, amit szénszálas hálós szerkezet vesz körbe. A jármű eladásra szánt változatát a tervek szerint már 2025-ben elkezdik gyártani.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.