A Volkswagen koncepcióautója, a Gen.Travel a gyártó elmondása szerint a következő évtizedben érkező önvezető járművek technológiájának demonstrálására jött létre, hogy az ezen tesztelt megoldásokat később valódi, tömeggyártásra szánt járművekbe is integrálhassák. A jármű kialakítása és külalakja is azokat a mostanában bemutatott kisbuszokat idézi, amelyek már a sofőr nélküli jövő számára készülnek, így a belső tér elsődleges funkciója az utasok minél nagyobb kényelmének biztosítása és a számos tevékenységnek helyet adó elrendezés is prioritást élvez az ülések elhelyezésének tekintetében.
Mivel a jármű ötös szintű önvezetésre alkalmas, ezért a benne utazóknak elméletileg már egyáltalán nem kell az utat figyelniük, az automatizált rendszer oldja meg a vezetés problémáját, az embereknek pedig lehetőségük nyílik a munkavégzésre vagy hosszabb út alatt az alvásra is. Emiatt az utastér berendezése moduláris és igény szerint módosítható: a négy ülés, a középen elhelyezett asztal és az utazási betegség kialakulásának esélyét csökkentő világítás a konferenciákhoz teszi alkalmassá a járművet, míg az ülések ággyá való átalakításával éjszakai pihenésre használható az autó.
Az elektromos meghajtás és a berendezésben használt újrahasznosított anyagok a környezetbarát hozzáállást képviselik és a beépített digitális eszközök, többek között a kiterjesztett valóság rendszer és mesterséges intelligencia vezérelte automatika az utasok szórakoztatását és az utakon való manőverezés optimalizálását oldják meg.
A Volkswagen a jármű tesztelésével azoknak a technológiai újításoknak a működését vizsgálja, amelyek a későbbiekben a mindennapos közlekedési rendszerek részévé válhatnak és a jelenlegi személyközlekedési megoldásokat könnyen elérhető szolgáltatássá alakíthatják.
(Fotó: Volkswagen)