Idén megérkeznek a napelemes kisautók, hogy pusztán napenergiával furikázhassunk a városokban

2024 / 01 / 13 / Bobák Zsófia
Idén megérkeznek a napelemes kisautók, hogy pusztán napenergiával furikázhassunk a városokban
Az egészen apró autó olyan keveset fogyaszt, hogy napfényesebb területeken elegendő a napelemes energiatermelés a működtetéséhez. A gyártó most a jármű újabb, ajtó nélküli változatát mutatta be.

A Squad Mobility gyártja az egyik legkisebb és legolcsóbb napelemes autót a világon: a Solar City Car mindössze két ember szállítására alkalmas, de rövid távú városi közeledésre éppen ideális lehet és még spórol is a tulajdonosának. A jármű tetejét napelemekkel látták el, amelyek napfényesebb területeken annyi energiát biztosítanak a 2kW-os motorok számára, ami elegendő napi 20-30 kilométer megtételére. A teljesítmény persze erőteljesen időjárásfüggő, ezért az autó hálózatról is tölthető szükség esetén, mindenesetre a jármű kis mérete (2*1,6*1,2 méter) és súlya (350 kg) miatt az energiafogyasztása jelentősebb alacsonyabb, mint egy átlagos méretű elektromos gépkocsié.

A cég elsődleges fókuszában a Solar City Car gyártása áll, de emellett tervezik legalább két másik modell bevezetését is: ezek egyike a valamivel nagyobb méretű L7, a másik a CES-en bemutatott Solar Buggy, vagyis napelemes homokfutó. Az L7 a Solar City Car 45 km/h-ás maximális sebessége helyett már akár 70 km/h-ával is tud majd haladni és négy személy szállítására lesz alkalmas, a Solar Buggy pedig egy terepre szánt, ajtók nélküli verziónak készül, ami körülbelül 100 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel kizárólag az akkumulátoraira támaszkodva, amihez 20-30 kilométert adnak hozzá a napelemek napos időben. A Buggy a Squad első különleges kiadása, amit több más követhet majd a vásárlói igényekhez igazodva és már nem csak Európában, hanem az Egyesült Államokban is forgalmazza majd a cég.

A Squad Mobility gyártási taktikája az úgynevezett szétosztott mikroüzem koncepció alapul, vagyis a cég több országban, sok kisebb gyárban állítja össze a lapra szerelve érkező autókat, amelyek így a célközönséghez közel nyerik el végső formájukat és nem kell őket teljesen kész állapotban messzire szállítani. Az alig több mint kétmillió forintba kerülő Solar Buggy-t és társait a Squad Mobility 2024-ben kezdi gyártani és első körben Hollandiában kapják kézhez a vásárlók. Az előrendelést leadók a gyártás megkezdése előtt tudnak színt és kiegészítőket választani az autókhoz.

(Fotó: Squad Mobility)

Soha többé nem kell üzemanyagra költeni, jön a napelemekkel felszerelt városi kisautó A Squad mindössze kétmillió forintba kerül, és a tetején elhelyezett napelemeknek köszönhetően napi húsz kilométert is meg tud tenni anélkül, hogy valaha tölteni kéne.


Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Disztópia, újfajta szórakozás, a technológia térnyerése vagy egy eszköz, ami sok problémát meg tud oldani - a szexuális célokra szánt emberszerű gépeket nagyon eltérő szemszögekből lehet nézni, de egy biztos: a robotok készülnek és egyre emberibbé válnak. Legújabb sorozatunkban partnerünkkel, Magyarország legnagyobb felnőtt áruházával, a Vágyaim.hu csapatával együtt kutatjuk, merre tart az emberiség a szexualitás egyre digitálisabb ösvényein...
M5: a világ első luxus szupertengeralattjárója kétmilliárd dollárba kerül
A jármű 250 méteres mélységben akár négy hétig is víz alatt maradhat – a vásárlókör az “egyedi élményre vágyó” szupergazdagok.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.