A Squad Mobility gyártja az egyik legkisebb és legolcsóbb napelemes autót a világon: a Solar City Car mindössze két ember szállítására alkalmas, de rövid távú városi közeledésre éppen ideális lehet és még spórol is a tulajdonosának. A jármű tetejét napelemekkel látták el, amelyek napfényesebb területeken annyi energiát biztosítanak a 2kW-os motorok számára, ami elegendő napi 20-30 kilométer megtételére. A teljesítmény persze erőteljesen időjárásfüggő, ezért az autó hálózatról is tölthető szükség esetén, mindenesetre a jármű kis mérete (2*1,6*1,2 méter) és súlya (350 kg) miatt az energiafogyasztása jelentősebb alacsonyabb, mint egy átlagos méretű elektromos gépkocsié.
A cég elsődleges fókuszában a Solar City Car gyártása áll, de emellett tervezik legalább két másik modell bevezetését is: ezek egyike a valamivel nagyobb méretű L7, a másik a CES-en bemutatott Solar Buggy, vagyis napelemes homokfutó. Az L7 a Solar City Car 45 km/h-ás maximális sebessége helyett már akár 70 km/h-ával is tud majd haladni és négy személy szállítására lesz alkalmas, a Solar Buggy pedig egy terepre szánt, ajtók nélküli verziónak készül, ami körülbelül 100 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel kizárólag az akkumulátoraira támaszkodva, amihez 20-30 kilométert adnak hozzá a napelemek napos időben. A Buggy a Squad első különleges kiadása, amit több más követhet majd a vásárlói igényekhez igazodva és már nem csak Európában, hanem az Egyesült Államokban is forgalmazza majd a cég.
A Squad Mobility gyártási taktikája az úgynevezett szétosztott mikroüzem koncepció alapul, vagyis a cég több országban, sok kisebb gyárban állítja össze a lapra szerelve érkező autókat, amelyek így a célközönséghez közel nyerik el végső formájukat és nem kell őket teljesen kész állapotban messzire szállítani. Az alig több mint kétmillió forintba kerülő Solar Buggy-t és társait a Squad Mobility 2024-ben kezdi gyártani és első körben Hollandiában kapják kézhez a vásárlók. Az előrendelést leadók a gyártás megkezdése előtt tudnak színt és kiegészítőket választani az autókhoz.
(Fotó: Squad Mobility)