A Callisto, amelyet az Artemis I misszió keretében tesztelnek először űrbeli körülmények között, a Lockheed Martin, a Cisco és az Amazon közös munkájának eredményeként jött létre: a rendszer a Cisco videókommunikációs platformjából és szoftveréből, az Amazon Alexa hangasszisztenséből és Lockheed Martin által biztosított hardverelemekből áll össze. Célja, hogy demonstrálja egy olyan rendszer működőképességét, amely, a Lockheed leírása szerint, a mélyűri technológia új hajnalát hozhatja el, vagy, ahogy Howard Hu, az Orion helyettes programmenedzsere mondta:
"lehetővé teszi a sci-fi űrhajók interaktív számítógépes rendszerének megvalósítását a következő generációs felfedezők számára."
A hangvezérelt rendszer és a videókommunikáció kombinációja az űrhajósok számára az adatokhoz való sokkal könnyebb hozzáférést és az űrhajó kényelmesebb irányítását biztosítja, emellett a földi irányítóközponttal való kommunikációs lehetőségek spektrumát is szélesíti, de a Földön használt technológiákat az űrben való használathoz át kellett alakítani, így a tesztelés során tudják majd ellenőrizni, hogy a gyakorlatban hogyan vizsgázik a rendszer. Az Alexa például a felhő alapú kapcsolat helyett a helyi adatbázis és a Deep Space Network hálózatának segítségével végzi majd a feladatát.
A tesztelés részeként a Lockheed Martin egy speciális projektet is indított: a Callistón keresztül az Orion Hold körüli útja alatt bárki üzenetet küldhet az űrkapszulába, amelyet aztán a fedélzeten található iPaden jelenítenek meg. Az üzenet, amelyet a Lockheed Martin oldalán lehet beírni, maximum 120 karakter hosszú lehet, ezután meg kell adni a nevet és az e-mail címet és már be is lehet küldeni a cégnek.
Az üzenet nem kerül fel automatikusan az Orionra, előtte még átesik egy ellenőrzési folyamaton, de amennyiben elfogadják, előbb-utóbb felkerül a Callisto kijelzőjére. A megjelenített szövegekről később videós összeállítás is készül, így megtekinthetjük a saját üzenetünket, amit az űrbe küldtünk.
(Fotó: Lockheed Martin, NASA/JPL-Caltech)