Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük

2024 / 03 / 18 / Támogatott Tartalom
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy szexuális segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy mobilhoz, mint a viselőjéhez, használójához. Összegyűjtöttük, hogy az elmúlt években milyen innovációk jelentek meg ezen a területen - és a Vágyaim.hu segítségével azt is kiderítettük, hogy melyek a legnépszerűbb ilyen termékek Magyarországon.

A szexuális játékszerek piaca globálisan közel harminchárom milliárd dollárnyi forgalmat bonyolított 2022-ben, és egy elemzés szerint évi nyolc és fél százalékkal fog növekedni 2030-ig. A növekedést minden korosztályban érezni lehet, ennek a hátterében pedig az LMBTQ közösség növekvő elfogadottsága, illetve a női közönség ébredező kísérletezési kedve áll. Ha figyelembe vesszük, hogy közben évente ötször ennyi pénzt, körülbelül százhetven milliárd dollárt költünk mobilalkalmazásokra, máris találtunk két olyan területet, amely szinte minden felnőttnek központi szerepet tölt be az életében, és úgy tűnik, a pénzt sem sajnáljuk egyikre sem - akkor miért ne kapcsolódna össze a kettő?

Az iPhone épp hogy hat éves lett, amikor 2013-ban közösségi finanszírozásban elindult a gyűjtés az első "viselhető okos vibrátorra", a Vibease-re. A kütyü legnagyobb újdonsága egy "fantázia app" volt, amelyben hangoskönyveket lehetett böngészni, hallgatás közben pedig a vibrátor rezgése igazodott a sztori témájához és intenzitásához. Ha ez nem lett volna elég, a Vibease-t egy másik mobillal, akár a világ túlsó végéről is lehetett irányítani. A cég még mindig létezik, a termék elérhető, vagyis hiába tűnhetett különösnek az ötlet 2013-ban, az innovátorok látszólag elnyerték méltó jutalmukat.

A Rakétán rendszeresen beszámolunk a szórakoztatóelektronika legfontosabb seregszemléjéről, a Las Vegas-ban minden év elején megrendezett Consumer Electronics Show-ról, azaz a CES-ről. Ez a kiállítás hosszú ideje jól-közepesen mutatja, hogy merre tart a technológiai világ, így adja magát, hogy megvizsgáljuk, az elmúlt években ki milyen szexuális innovációt állított ki a sivatagban.

Öt éve, 2019-ben egy olyan botrány zajlott le a CES-en, ami végül biztosította, hogy ne tűnjenek el az ilyen kütyük a pavilonokból: a szervezők visszavonták a Lora DiCarlo nevű cégnek kiosztott innovációs díjat. Termékük, az Osé biomimikri és robotika segítségével stimulálta a csiklót és a g-pontot, az emberi érintést utánozva. A kizárás mintha mondvacsinált indokok alapján történt volna, "nem találtak kategóriát" az Osénak, sőt, még a kiállításról is ki akarták tiltani a Lora DiCarlót. Az alapító nyílt levélben tiltakozott ez ellen, emlékeztetve a szervezőket arra, hogy még szexrobotot is állítottak ki a szakkiállításon korábban, így a CES engedett, és azóta évről évre találni ott izgalmas, innovatív kütyüket ebben a termékcsoportban.


Lora DiCarlo az általa alapított márka termékeivel a CES szórakoztatóelektronikai kiállításon (Fotó: Bob Riha, Jr./Getty Images)

2020-ban a Crave nevű vállalat már olyan vibrátort mutatott be, ami nyakláncként vagy gyűrűként viselhető - hogy ezzel is oldják a feszült, kellemetlen légkört, ami a témát körüllengi. A Lioness vezetője egyenesen arról beszélt, hogy egyelőre

"a »vibrátor« vagy a »vagina« szavak olyanok, mint Voldemort a Harry Potterben", vagyis jobb nem kiejteni a nevüket.

Hét évvel az első, telefonhoz csatlakozó vibrátor után a Satisfyer már "tömegével" hozott Las Vegas-ba okoseszközöket, míg a Lora DiCarlo az itthon kissé szerencsétlenül csengő nevű Baci-baciért kapott díjat. Utóbbi kütyü az emberi szájat szimuláló, robotikus termék, és a célja az volt, hogy azoknak a nőknek segítsen, akik stimulálás ellenére sem tudják elérni az orgazmust - Amerikában ide tartozik a nők több mint húsz százaléka. Olyan okostapasszal is találkozhattak a látogatók, amely az ejakulációt késlelteti, szintén mobiltelefonos irányítással. Igaz, a Virility kütyüje még mindig nem kapható, csak kísérleti eszközként szerepel a weboldalukon.

A CES idei sztárja az Ohdoki nevű norvég cég új terméke, az Oh! vibrátor volt. Ez a vállalat mutatta be tavaly a Handy-t, ami egy automata, mobillal vezérelhető maszturbáló-készülék, potom kétszáz euróért, idén azonban egy ennél konzervatívabb külsejű innovációval érkeztek: az Oh! hangalapú rezgésekkel stimulál, amit akár az éppen hallott zenével vagy filmmel is szinkronba hozhatunk, ha szeretnénk.


Az Ohdoki által gyártott The Handynek van asztalra szerelhető változata is, ami kéz nélkül használható (Fotó: Ohdoki)

Ez még csak a kezdet

Régi, és valószínűleg nem is teljesen alaptalan bölcsesség, hogy az új technológiák elterjedesében a videojátékok és a pornó tudják a legnagyobb szerepet játszani. Most, hogy az Apple is bemutatta, hogy szerinte mire jó a virtuális valóság, itt lenne az ideje, hogy megtudjuk, hogy milyen is az a virtuális szex, már ha nem a meg nem történt együttléteket nevezzük így. Egyelőre arról szó sincs, hogy az épp egy másik kontinensen utazó párunkkal egy digitális hálószobában találkozva valódi gyönyöröket élhetünk át. A pornóipar ott tart, hogy vásároljunk egy VR szemüveget vagy sisakot, fizessünk elő egy "virtuális" pornó szolgáltatásra, és szerezzünk be egy digitális, az okoseszközeinkhez csatlakozó játékszert - végül zárjuk be jól az ajtót. És ebben az esetben is csak háromszázhatvan fokos, eggyel intenzívebb élményt biztosító pornónézésről beszélünk. A VR-eszközök esetében a Metához tartozó Quest sisakok tűnnek a legjobb választásnak ár-érték arányban, hiszen nem elég, hogy az Apple mindig tiltja a szexuális tartalmak közvetlen elérését az alkalmazás-üzeleteiből, a Vision Pro a Quest 3 sokszorosába kerül, és még nem is kapható itthon.

Tehát a valóban digitalizált, virtuális szexre egyelőre, de lehet, hogy örökre várnunk kell. Addigis tartsuk magunkat a technológiai világ másik alapvető bölcsességéhez: ha intim eszközöket csatlakoztatunk az internethez, mindig minden szoftverünket tartsuk frissen, nehogy egy hekker ránk zárja az erényövünket.

Magyarországon a Satisfyer a legnépszerűbb vibrátor


Partnerünk, a Vágyaim.hu Magyarország legismertebb felnőtt áruháza idén ünnepli 17. születésnapját. Az elmúlt években rendszeresen kérdezte meg vásárlóit szexuális szokásaikról, készített felméréseket, vagy éppen szórakoztató formában mutatta be az aktuális szexuális állapotokat Magyarországon eladási adataik alapján, példa erre a testvérmagazinunk hasábjain, a Player.hu-n található Magyarország hálószobája sorozatuk is.

A 2023-as eladási statisztikákban az okos eszközök kategóriában összesen 11 760 eladás történt. Itt olyan termékekről beszélünk, amelyeket mobil applikáció segítségével lehet irányítani. Ezt a ketagóriát itthon bődületesen dominálják a Satisfyer cég termékei, az összes eladott okos termék 49,5%-a hozzájuk kötődik.

A kategória győztese a Satisfyer Double Joy vibrátor, az összes eladás 15,5%-át ez a termék adja ki, vagyis ez Magyarország kedvenc okos vibrátora. A maga 14 990 Ft-os árával nem is drága, pláne, hogy vízálló, és 15 év garanciát is adnak hozzá.

Az itthon szexmunkát végzők között lehet népszerűbb az inkább "üzleti felhasználásra szánt" Lovense Lush 3 névre hallgató okos vibrotojás. Kifejezetten webcamozáshoz ajánlott eszköz, az ára is borsosabb, ez már 59 990 Ft. Összesen 1 159 db ilyen termék fogyott 2023-ban, ebből a számból következtethetünk valamelyest azon szexmunkások számára is, akik kamera előtt keresik kenyerüket itthon, bár bizonyára hobbi célokra is megfelelő eszköz lehet.

A cikk elkészítésében partnerünk volt a Vágyaim.hu.

(Borítókép: Daniel Karmann/picture alliance via Getty Images)

A sorozat korábbi részei

Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket? Disztópia, újfajta szórakozás, a technológia térnyerése vagy egy eszköz, ami sok problémát meg tud oldani - a szexuális célokra szánt emberszerű gépeket nagyon eltérő szemszögekből lehet nézni, de egy biztos: a robotok készülnek és egyre emberibbé válnak. Legújabb sorozatunkban partnerünkkel, Magyarország legnagyobb felnőtt áruházával, a Vágyaim.hu csapatával együtt kutatjuk, merre tart az emberiség a szexualitás egyre digitálisabb ösvényein...

A világvége soron következő okát tényleg a hálószobákban keressük? Akad ország, ahol már kongatják a vészharangokat a csökkenő szexuális aktivitás miatt.


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.