A The Verge nemrég számolt be arról, hogy az augusztusban beígért fejlesztést végre élesítette a világ legismertebb keresője. Az elmúlt hetekben, hónapokban egyre több tech vállalatnak kellett bizonyítania, hogy szívén viseli a fiatalok sorsát, ugyanis nem csak a sajtóban, de már az Egyesült Államok Kongresszusában is folyamatosan napirenden van, hogy a legnagyobb platformok hogyan ártanak a kiskorúaknak és a fiatalkorúaknak. Ahogyan arról a Rakétán is beszámoltunk, az Instagramnál évek óta tudják, hogy lelki problémákat okoz a termékük a tiniknél, de nemrég a Snapchat, a TikTok és a YouTube képviselői is ott álltak a szőnyeg szélén Washingtonban. A Google még augusztusban jelentett be egy sor ifjúságvédelmi intézkedést: már minden tizennyolc éven alulinál bekapcsolják a korhatáros találatok szűrését, nem tárolják a földrajzi helyzetüket, de például a YouTube automatikus lejátszását is kikapcsolják náluk.
A világ legnépszerűbb keresőjét nagyjából négymilliárdan használják, az összes keresés kilencven százaléka itt zajlik, ezért nem kell hosszan bizonygatni: egy kellemetlen kisgyerekkori portré vagy egy kamaszkori ballépést rögzítő fotó szinte bárkihez eljuthat így. Ez komoly érzelmi károkat okozhat egy fiatalnál, sőt, a társas kapcsolatait, de akár az iskolai előmenetelét is befolyásolhatja. Épp ezért ha mostantól olyan fotót találunk a Google képtalálatai között, amely egy olyan kis- vagy fiatalkorút ábrázol, aki a gyerekünk, vagy más módon mi képviseljük az érdekeit, akkor ezen az űrlapon keresztül kérhetjük annak eltávolítását.
Válasszuk ki, hogy "A Google Keresésben megjelenő információk eltávolítása" a célunk, majd, hogy a tartalom "A Google keresési találatai között és egy webhelyen" jelent meg, végül adjuk meg, hogy egyeztettünk vagy egyeztetni fogunk-e az illető weboldal képviselőjével. Ezután az "Olyan személyről készült képek, aki még nem töltötte be 18. életévét" pontot kell választanunk, ami után megadhatjuk a kép pontos címét és az egyéb, az ügyintézéshez szükséges adatokat. Fontos, hogy ha a Google eleget is tesz a kérésünknek, az nem jelenti azt, hogy a weboldal tulajdonosa (például egy közösségi média platform, egy blog vagy egy hírportál) is törli a képet a saját oldaláról; de ha a világ legismertebb keresőjében nem lehet rátalálni, akkor biztosan sokat tettünk azért, hogy kevesebben találkozzanak azzal.
(Borítókép: Getty Images)