Ilyen lesz a koncertek jövője?

2020 / 06 / 11 / Pőcze Balázs
Ilyen lesz a koncertek jövője?
Tavaly januárban több mint tízmillióan látták Marshmello fellépését a Fortnite-ban. Ami akkor izgalmas, de öncélú kísérletnek tűnt, mostanra lehet, hogy a túlélést jelentheti a koncertezés nélkül megélni próbáló zenészeknek.

A kilencvenes évek közepén még javában csipogó modemekkel töltöttük le az mp3-akat, fél óránként egyet, amikor a KFT zenekar úgy érezte, hogy Magyarországon is eljött az ideje az online koncerteknek. A Budapest Sportcsarnokban megrendezett bulijukat online is közvetítették, sőt, egy énekesnő hangját szintén az interneten át fűzték bele a műsorba. Azt, hogy hányan voltak kíváncsiak minderre az akkor már internetezők közül, nem tudjuk. Azt viszont igen, így utólag, hogy huszonöt évvel később egyre kevésbé kuriózum, ami akkor a trió furcsa hóbortjának tűnt.

A TechCrunch részletes írásban mutatja be a The Wave nevű startupot, amelynek alapítói a Rock Band és a Dance Central játékokon dolgoztak korábban együtt, mostanra pedig több mint ötven eseményt tudnak a hátuk mögött a platformjukon. A Wave-et életre hívó gondolat egyszerű, és régebbi, mint a tavasszal a világon végigsöprő járvány: a koncertek nehezen skálázhatók. És ha valamit méretgazdaságossá lehet tenni az interneten, akkor azt valaki meg fogja próbálni.

Az már más kérdés, hogy értelme mennyi van.

Egy koncert attól koncert, hogy a zenekar és én egy helyen vagyunk, meg hogy ott van még egy csomó ember, sokan részegek, sokan izzadnak, aztán az ember hazamegy, és még a lakásba lépve is cseng a füle, egyre halkabban. A san franciscói dj, JAUZ wave-es szettjén látszik, hogy a platformon mindent megtesznek azért, hogy ha már nem lehetünk együtt másokkal, legalább vizuálisan izgalmasabb legyen az esemény, mint a fizikai térben valaha is lehetne. Ráadásul a műsorokat nem csak Facebookon, YouTube-on vagy Twitchen, hanem VR-ben, Steamen és Oculus sisakokban is lehet követni.

A TechCrunch cikkében idézett források szerint a Fortnite-ban tartott Marshmello koncert legalább 30 millió dollárt, de lehet, hogy ennek a többszörösét hozta, hiszen az összegyűlt rajongók virtuális ajándékokkal lephették meg magukat és egymást. A kérdés, hogy az ilyen, ritka és hatalmas együttműködések, illetve a Wave-en születő, eggyel kisebb léptékű, de még így is rengeteg munkát igénylő bulik a stadionkoncerteket képesek-e csal kiváltani, vagy a kevésbé ismert előadók is össze tudnak majd hozni egy-egy ilyen eseményt. Úgy, hogy még keresnek is rajta.

(Fotó: The Wave XR)


Izgalmasra sikerült a robotkutya részvétele a Szárított Datolyaszilva Maratonon
Izgalmasra sikerült a robotkutya részvétele a Szárított Datolyaszilva Maratonon
Ha van felesleges négy és fél óránk, akár végig is nézhetjük a történelmi maratont, amelyet először teljesített egy robotkutya.
Csődbe ment a cég, ami piacra dobta a világ első hajlítható kijelzős telefonját
Csődbe ment a cég, ami piacra dobta a világ első hajlítható kijelzős telefonját
A Royole FlexPai örökre beírta magát az okostelefonok történelmébe, de a gyártója nem igazán tudott profitálni abból, hogy a Samsungot és a Huaweit is megelőzték.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.