Amikor csomagot vagy szolgáltatót választunk, akkor a maximális és a minimális, garantált sebességekről hallunk elsősorban, de hogy a nagy átlag mit tapasztal, arról nem nagyon esik szó - az ivóvíz is csak akkor lesz téma, ha elzárják, vagy ha kiderül, hogy hatszor annyi az ólom benne, mint illene. Pont ezért olyan értékesek a Speedtest.net havi adatai, amelyek arról számolnak be, hogy a felhasználóiknál milyen tényleges sebességeket tapasztalnak a méréseik során. Erre a website-ra ugyanis elsősorban akkor látogat el az ember, ha kíváncsi rá, hogy miért tűnik olyan lassúnak a netezés. Ezért is valószínű, hogy a számaik eggyel rosszabbak, mintha mindenkinél megmérnénk azokat, hiszen az elégedett előfizetők ritkán méricskélnek, inkább örülnek neki, hogy nem kell várni a filmekre, videókra, és nem kásás a Zoom képe.
A világjárvány idején ráadásul kellett is a gyors internet a sok otthoni munka miatt - ahogy a Rakéta is megírta, még a nagy videómegosztók is lejjebb kellett, hogy vegyék a filmek alapértelmezett felbontását, hiszen a globális netforgalom 60%-át ők adják, így nem mindegy, hogy egy órányi film 720p-ben jelenik-e meg, 10 GB forgalmat generálva, vagy 4K-ban, kilencszer ennyit.
A Speedtest májusi listáját a mobil sebességnél Dél-Korea, az Egyesült Arab Emirátusok és Kína vezetik, míg vezetékesen Szingapúrban, Hong-Kongban és Thaiföldön volt a legjobb netezni. Előbbi listán Magyarország a harminchatodik, egy helyezéssel az USA mögött, míg utóbbi kategóriában a 16. helyen végeztünk - a régióban egyedül a románoknál gyorsabb a net, akik vezetékesen a negyedik legjobb értéket produkálták. Persze ezek a számok könnyen torzíthatnak is, hiszen már 300 egyedi mérés után felkerülhet egy ország a listára, így ha tényleg csak az elégedetlen előfizetők próbálgatják a szolgáltatást, az megmagyarázhatja, hogy az amúgy 80%-ban optikai kapcsolattal internetező japánok hogyan kerülhettek a harminckettedik helyre. A sereghajtók közt ránézésre kevés a meglepetés: mobilon Szudán, Venezuela és Afganisztán zárják a sort, míg vezetékesen Kuba, Venezuela és Algéria.
(Borítókép: Pixabay)
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR