Míg egyes iparágak teljes egészében leálltak a világjárvány miatt, sok szektorban csak az irodák zártak be, de a munka nem állt meg. Irodisták tömegei kuckóztak be otthon, alul mackónadrág, felül egyszínű póló, a laptop webkameráján egy lekapart matrica nyoma, hogy megpróbálják távolról elvégezni a munkájukat. Ha ehhez hozzávesszük, hogy közben a kisgyerekek rágják a fülüket, hogy rajzfilmet nézhessenek az HBO Gón, a nagyobbak pedig épp Zoomon vagy Discordon próbálnak ismerkedni a kovalens kötéssel, máris érezzük, hogy valószínűleg sokkal több adatot használunk fel, mint általában szoktunk. A Guardian cikke szerint a világ második legnagyobb mobilvállalata, a Vodafone döbbenetes, 50%-os forgalomnövekedést tapasztalt az elmúlt napokban. És miután az optikai kapcsolatok és a 4G hozzászoktattak minket ahhoz, hogy mindenhez szinte azonnal hozzájutunk, elképzelni is nehéz azt, hogy ez a túlterheltség miatt megszűnjön.
Thierry Breton belső piacért felelős biztos ezért kérte a videostreaming platformokat arra, hogy valamit tegyenek a helyzet megoldása érdekében - hiszen gyakran ők adják a teljes netes forgalom akár 60%-át. A Reuters azt írja, hogy a Netflix után most a Youtube is kötélnek állt. Szerencsére nem a filmnézéssel tölthető órák számát korlátozzák, inkább a videóik alapértelmezett felbontását vették lejjebb. Ez a felhasználók egy részének talán fel sem fog tűnni, akit pedig zavar, az be tudja állítani a szebb képminőséget.
Ilyen ésszerű kompromisszumokra valószínűleg szükség lesz a jövőben, különösen, hogy szakértők szerint ez is csak egy átmeneti megoldás a túlterheltség ellen. A másik út ugyanis az lenne, hogy a netsemlegesség elvét felrúgva a szolgáltatók meghatároznák, hogy mi számít "fontos" és "kevésbé fontos" forgalomnak. Az iskolai vagy kórházi rendszerek elsőbbséget kapnának, a videónézegetés pedig döcögne. Ez persze rövid ideig érthető és elfogadható volna, de megoldani attól még nehéz. Ki tudná megmondani, hogy a Discord most épp játékplatformként működik-e, vagy az iskolai tantermi kommunikációt helyettesíti, de az sem látszik a szolgáltatónál, hogy a Youtube-on a Gangnam Style négymilliárdodik megtekintése történik-e, vagy a szemipermiábilis membránokkal kénytelen-e ismerkedni egy csapat középiskolás. Szerencsére mindkettőt elég alacsony felbontásban élvezni. Hátha ez is elég lesz ahhoz, hogy bírjuk sávszéllel a következő heteket.
(Borítókép: Getty)
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR