"A piaci igények a tükör nélküli fényképezőgépek irányába mozdulnak. Ennek megfelelően ebbe az irányba mozgatjuk mi is az embereket" - idézi a Canon elnökének, Mitarai Fudzsiónak nyilatkozatát a The Verge. A statisztikák igazolják a vállalatvezető szavait és stratégiáját: a Mobility Foresights kutatása szerint 2020-ban négy eladott kamerából három már ilyen technológiával készült; a Nikonnál mindden harmadik, a Canonnál minden második, míg a Sony gépeinek a háromnegyede. Digitális tükörreflexes gépből ebben az évben két és félmillió sem fogyott, ami a korábbi eladásoknak a töredéke. A változó igények, így az egyre meggyőzőbb mobiltelefonos kamerák áldozata lett a nyolcvan éve a piacon lévő Olympus is, pedig a cég időben felismerte a tükör nélküli kamerákban rejlő lehetőséget.
Ezzel együtt még mindig sokan ragaszkodnak a tükörreflexes gépekhez, különösen a sporteseményeken vagy a vadonban dolgozó profi fotósok. Nekik nem jelent akkora problémát a Canon említett zászlóshajójának a két és félmillió forintos ára, fontosabb, hogy a keresőben nem egy digitális képet, hanem valós idejű élőképet látnak, a kamerában lévő tükörnek köszönhetően. Ugyanez az akkumulátoridőnek is jót tesz, hiszen a tükör nem fogyaszt áramot. A vásárlók javának azonban úgy tűnik, hogy fontosabb, hogy a tükör nélküli gépek lényegesen kisebbek, miközben a digitális keresőjük is alig észrevehető késéssel mutatja, ami a lencse előtt van. Emellett már ezekből is létezik 35 mm-es, azaz teljes képmezős érzékelőjű modell, ami korábban a profi tükörreflexes gépek sajátja volt.
Ez persze nem jelenti azt, hogy a Canonnál azonnal kivezetnék a DSLR kamerákat. Akik most vásároltak EOS-1D Mark III-at, feltehetőleg még évekig nyugodtan használják majd azt, és valószínű, hogy a cég hosszabb ideig fejleszt majd belépő és eggyel magasabb szintű tükörreflexes gépeket. De az elnök szavai egyértelműek: a jövő szerintük a tükör nélküli gépeké.
(Borítókép: Matthew Lancaster/Unsplash)
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR