Ismét kilőtt egy ismeretlen tárgyat egy F–22 – ezúttal Alaszka felett

2023 / 02 / 11 / Felkai Ádám
Ismét kilőtt egy ismeretlen tárgyat egy F–22 –  ezúttal Alaszka felett
Annyi valószínűnek látszik, hogy nem a múltkorihoz hasonló kémballonról volt most szó, de azért elég sokat tudunk már a rejtélyes tárgyról.

Teljesen nem zárható ki, hogy ezúttal nem egy ballonról volt szó, de a paraméterek eléggé különböznek a múltkori eszközhöz képest. Mint azt a The War Zone több frissítés mellett megírta egy cikkben, az Amerikai Légierő F–22 Raptor vadászgépe kilőtt Alaszka partjai közelében egy relatíve magasan repülő ismeretlen tárgyat. Az akció két kérdést is felvett: mi volt ez a tárgy, illetve a mostani, gyors beavatkozás azt jelenti, hogy megváltozott az USA hozzáállása a légterét megsértő ismeretlen eszközökkel szemben? Mint ismeretes, a Biden-kormányzatot rengeteg kritika érte, hogy a múltkori kémballont egy hétig engedték közlekedni az amerikai légtérben.

Először látható közeli képeken a kínai kémballon roncsa A ballont végül az amerikai Légierő F–22 Raptor vadásza lőtte ki – most először láthatóak közeli képek a roncsokról, ahogy a Haditengerészet kihalássza ezeket.

Érdekesség, hogy a mostani eseményre kevesebb mint egy héttel azután került sor, hogy a fent említett ballont végül leszedték. A kilövést helyi idő szerint tegnap hajtották végre, és az eszköz 12 km-es magasságban repült. Ami tudható: először két F–35-ös próbálta az eszközt beazonosítani, majd ezt követően a kilövést F–22-esek végezték el. A beazonosítás nem ment könnyen az eszköz kis mérete és alacsony sebessége miatt, valamint mert az akcióra sötétben került sor – annyit tudni, hogy az objektum legénység nélküli, nem túl jól manőverezhető és méretre akkora, mint egy kisebb autó. Mindez tehát ellentétben áll azzal, amit a korábbi ballonról tudunk, mivel az jóval nagyobb volt, körülbelül akkora, mint egy kisebb kereskedelmi repülő, képes volt manőverezni, emellett nehezebb is volt, és magasabban is közlekedett a mostani eszköznél. Az ABC News értesülései szerint az eszköz hengeralakú volt, a színe ezüstös-szürke, és láthatólag bármiféle hajtómű nélkül lebegett. Azt egyelőre nem tudni, hogy ezúttal is valami ballonról van-e szó. Még az is kiderült, hogy az eset Alaszka északkeleti csücske felett történt, a kanadai határhoz közel, az eszköz Alaszka felett egyébként északkeleti irányba repült.

A The War Zone kitér arra is, hogy az eset a múltkori ballonnal együtt felveti annak lehetőségét, hogy több UAP jelenség mögött ez az egyre kiterjedtebbnek tűnő kínai hírszerzési módszer állhat (már persze ha a mostani eszköz egyáltalán része ennek). Arra a kérdésre, hogy ezen a magasságon a Pentagon tervez-e valamiféle ellenintézkedést a hasonló tárgyakkal szemben, az a válasz hangzott el, hogy ahogy egyre több minden derül ki erről a programról, úgy egyre könnyebb azonosítani és nyomon követni a tárgyakat.

Kiderült az is, hogy a mostani gyors beavatkozás nem tekinthető az USA hivatalos hozzáállásában bekövetkező változásnak (a két esetet nem is kellene a Pentagon szerint összehasonlítani, és ebből konzekvenciákat levonni), és a U.S.-Canadian North American Aerospace Defense Command (NORAD) parancsnokának nincs felhatalmazása egy ilyen ügyben egyedül dönteni az eszköz kilövéséről, de mivel az eszköz olyan magasságban repült, ahol már fenyegetést jelentett a légi közlekedésre, ezért az elnök végül jóváhagyta, hogy leszedjék ezt a tárgyat.

A Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) NOTAM rendszerének értesítése szerint egyébként ideiglenes légzárat vezettek be az érintett terület felett – erre az intézkedésre a kilövést követően háromnegyed órával később került sor. A roncsok begyűjtésére megkezdődtek a munkálatok.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Előfordult a valóságban, hogy egy utas vette át egy utasszállító repülőgép irányítását?
Előfordult a valóságban, hogy egy utas vette át egy utasszállító repülőgép irányítását?
Katasztrófafilmek visszatérő motívuma, hogy a pilóták elájulnak/meghalnak, így egy utasnak kell átvennie a gép irányítását, aki aztán a földi irányítás utasításai alapján biztonságosan landol a reptéren. Na de történt-e ehhez hasonló dolog a valóságban?
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.